کد خبر: ۱۶۳۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۷ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در گفتگو با شیرازه: 

امام راحل به اسلام عزت بخشید

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تلاش ما در راستای شناخت واقعی از شخصیت امام باشد باید نخست جایگاه انقلاب اسلامی را به درستی تبیین کنیم که بزرگ‌ترین دستاورد مکتب امام راحل عزت به اسلام و مسلمین عالم در عصر غربت دین بود. 

ابراهیم عزیزی در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» گفت: امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و هویت بخشیدن به حرکت مردم در قالب رویکردی کاملاً دینی و اعتقادی، عزت اسلام را فراهم کرد و زمینه رشد و شکوفایی دین را در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و بخش‌های مختلف اجتماعی در حوزه‌های فراموش شده احیا کرد.

 عزیزی بیان کرد: معرفی واقعی امام بدون توجه به دستاوردهای انقلاب اسلامی یک معرفی ناقص است اگر تلاش ما در راستای شناخت واقعی از شخصیت امام باشد باید نخست جایگاه انقلاب اسلامی را به درستی تبیین کنیم که بزرگ‌ترین دستاورد مکتب امام راحل عزت به اسلام و مسلمین عالم در عصر غربت دین بود و درواقع باید این را به عنوان محوری‌ترین دستاورد امام عزیزِ به خدا پیوسته انقلاب اسلامی بدانیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بزرگ‌ترین دستاورد مکتب امام را باید احیای اسلام ناب محمدی و عزت اسلام دانست که با دانستن این مهم جایگاه امام و نقش امام بیش از پیش روشن می‌شود
وی ادامه داد: امام به خدا پیوسته انقلاب با بهره‌گیری از اندیشه‌های والای دینی قرآن کتاب اسمانی را از گورستان‌ها و پستوها به صحنه‌های زیست عزت‌مندانه آورد و طبیعتاً این رو هم باید جلوه‌ای از دستاوردهای مکتب امام و انقلاب اسلامی بدانیم .


این مقام مسئول افزود: امام خمینی (ره) با تبحر در مسائل سیاسی و اثبات ناکارآمدی نظام‌های سیاسی مبتنی بر رویکردهای لیبرالی و کمونیستی را به‌عنوان یک هدف مهم دنبال کرد و به جهانیان ناکارآمدی این نوع نظامات سیاسی را اثبات کرد و با تکیه بر دین و اندیشه‌های اسلامی توانست تحول بخش یک رویکرد مبتنی بر کارآمدی نظام اسلام داشته باشد.


ابراهیم عزیزی گفت: دمیدن روح شجاعت و غیرت، نهراسیدن از استکبار نیز جز فضایل انقلاب و مکتب انقلاب اسلامی است که امام راحل به جهانیان هدیه کرد، نظام سیاسی مبتنی فردی و اندیشه‌های الهی به ویژه مکتب نجات بخش اسلام و قرآن می‌تواند نقش بزرگ و سازنده‌ای در تحولات تاریخ داشته باشد.


 وی گفت: شکست ابرقدرت‌ها بعد از سال‌ها سیطره بر جهان در عصر تاریخی امام راحل رقم خورد و این را نیز باید بپذیریم که ابرقدرت‌هایی که سال‌ها با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های مادی، تجهیزاتی جنگ با ابرقدرت‌های بزرگ غرب و شرق را دنبال می‌کردند و هیاهوهای جدی راه انداخته بودند با ورود خمینی کبیر به میدان انقلاب اسلامی و ملت غیور ایران ثابت کرد که ابرقدرت‌ها شکست‌پذیر هستند. 


ابراهیم عزیزی تأکید کرد: بدون شک انقلاب اسلامی و مکتب امام پاسخی به «هل من ناصر ینصرنی» امام حسین (ع) بود و ملت ایران را به یاری دین خدا دعوت کرد. 


وی با اشاره به نقش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تحقق آرمان‌های امام راحل گفت: با انتخاب رهبر فرزانه انقلاب بعد از رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی به تمامی آرمان‌های امام  راحل سرعت بخشید و جلوه‌های برجسته انقلاب اسلامی عمق بیشتری داد.


عزیزی تأکید کرد: امروز اگر جمهوری اسلامی ایران در صحنه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی منشأ تحولات بزرگی است بابت رویکرد و اندیشه‌های امام راحل است که رهبر فرزانه انقلاب به اندیشه‌های امام راحل دارند.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان