کد خبر: ۱۶۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۴ خرداد ۱۴۰۳

شهرستان اقلید در سوگ امام راحل

آئین بزرگداشت سالروز ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران امروز ۱۴ خردادماه با حضور مردم و مسئولان در مصلی نمازجمعه شهرستان اقلید برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» امروز ۱۴ خردادماه ۱۴۰۳ هم‌زمان با سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) آئین بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی در مصلی نمازجمعه با حضور مردم و مسئولان شهرستان اقلید برگزار شد. 


مردم شهرستان اقلید با حضور در مراسم ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بار دیگر ثابت کردند که همچنان بر حفظ آرمان‌های امام راحل تأکید دارند و همگام با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای در جهت پیشرفت انقلاب اسلامی اقدام خواهند کرد. 


آری آنها آمدند تا بگویند: ما به خودمان، رهبری عظیم‌الشأن، باایمان، مخلص و همه آزادگان و حامیان مقاومت سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران را تسلیت عرض می‌کنیم و از درگاه خداوند متعال می‌خواهیم که خداوند طول عمر رهبر حکیم انقلاب اسلامی را بیفزاید.

شهرستان اقلید در سوگ امام راحل


حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید گشول دره سیبی که سخنران این مراسم بود با بیان ویژگی‌های خاص امام راحل گفت: در وصف امام خمینی (ره) همین بس که فضیلت‌ها و خصوصیات وی را می‌توان از زبان شاگردان آن امام شنید و هر زبان و هر فردی توانایی شناخت امام و توصیف او را ندارد.


گشول دره سیبی بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در وهله نخست یک قدرت اصلاح کننده فرهنگ در سطح هویت‌های فرهنگی جهان بوده است؛ اما امروز بعد از گذشت چهار دهه ایران به یک قدرت منطقه‌ای بزرگ در سطح سیاسی و راهبردی نیز تبدیل شده است.


امام‌جمعه شهرستان اقلید در ادامه بیان کرد: شهید مطهری که از شاگردان امام خمینی (ره) بود در نوشته‌هایش از خاطرات امام می‌گوید: در این انقلاب و این جنبش مردمی، دست خدا را حس می‌کنم و کمک به دین خدا یاری او را در پی دارد.

شهرستان اقلید در سوگ امام راحل


حجت‌الاسلام گشول دره سیبی با بیان ویژگی‌ها سیاسی مکتب امام خمینی (ره) عنوان کرد: امام راحل، احیاگر اسلام در دوران معاصر بود و کسی بود که در دوران تسلط غرب و مادی گری؛ راه نوینی را به بشریت نشان داد و دل‌ها را متحول کرد.


وی ادامه داد: امام منادی معنویت و روحی جدید برای جهان عصر حاضر است و با مطالعه مکتب سیاسی و دینی امام خمینی (ره) می‌توان به شناخت او رسید.


امام‌جمعه شهرستان اقلید گفت: امروز تحولاتی در ساختار نظام بین‌المللی رخ داده است و این تحولی که انقلاب اسلامی به طور مستمر در ساختار نظام بین‌المللی ایجاد کرده است انقلابی پابرجاست که هیچ‌گاه متوقف نشده و ان‌شاءالله متوقف هم نخواهد شد.


این مقام مسئول در پایان گفت: امام یک حقیقت ناب و مظهر ایستادگی در برابر استعمار بود که یک روح مطهر را در جامعه ایران و اسلام رقم زد.


به گزارش شیرازه، پایان این مراسم با مدیحه‌ سرایی مداحان شهرستان اقلید نیز همراه بود.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان