کد خبر: ۱۶۳۹۸۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۰ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۳
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

رهبری و امام راحل مکمل یکدیگر هستند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی(ره) در واقع هر دو پیش برنده و مکمل یکدیگر برای زمینه سازی اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک مکان در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، ضمن تسلیت به مناسبت سالروز ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی ایران در رابطه با ابعاد شخصیت ایشان گفت: آن بزرگ‌مرد سیاستمدار آگاه و بصیر بود و نسبت به مردم و دولت و کشورش بسیار دلسوز بود و پدر معنوی و مهربان امت بود.

ملک‌مکان افزود: امام راحل از هیچ چیزی غیر از خدا هراسی نداشت و جز ادای تکلیف به چیز دیگری فکر نمی‌کرد؛ هر جا احساس تکلیف و وظیفه می‌کرد تا پای جان برای انجام وظیفه و تکلیف می‌ایستاد و اقدام می‌کرد و منتظر نتیجه نبود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: امام خمینی(ره) در واقع در هیچ دانشگاهی درس سیاست نخوانده بود و دورهٔ نظریه پردازی‌های حکومت‌ها و حاکمیت‌ها را ندیده بودند و هرچه آموخته بود از قران و مکتب امام صادق ع و کلام اهل‌بیت بود.


وی ادامه داد: امام راحل نسبت به کشور بسیار حساس بود نه تنها کشور ایران بلکه نسبت به اسلام و مسلمین؛ همان‌طور که مشاهده کردید امام در همان زمان نیز نسبت به موضوع فلسطین احساس تکلیف می‌کردند و به همه مسلمانان جهان دستور دادند که در این زمینه بیدار و هوشیار باشند و آگاهانه با همراهی و همکاری هم برای محو رژیم اشغالگر اسرائیل که به ناحق در این سرزمین ساکن شده است اهتمام به خرج دهند.

 
ملک مکان ادامه داد: برخی از مردم و کشورها تصور می‌کردند که بعد از ارتحال امام دیگر فردی نتواند جایگزین آن بزرگ‌مرد شود که بتواند با همان راه و روش ادامه دهد نگرانی امت و دلسوزان در داخل کشور و معاندین در خارج از کشور و امید به اینکه بعد از امام راحل راه انقلاب اسلامی تمام و به پایان خود نزدیک می‌شود، اما با درایت حضرت امام و اشارات و تصریحات ایشان به شایستگی مقام معظم رهبری را انتخاب کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: مقام معظم رهبری با همان قدرت، قوت، شجاعت، صراحت، صداقت، تیزبینی و بصیرت توانست کشتی انقلاب را سکان‌داری و هدایت کند تا از امواج و تلاطمی که پیش روی نظام جمهوری اسلامی بود هدایت کند و از بحران‌ها عبور دهد و به قله‌ها نزدیک کند. 


وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری و حضرت امام در واقع هر دو پیش برنده و مکمل یکدیگر برای زمینه سازی اهداف و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی هستند، مقام معظم رهبری نیز همانند امام راحل سیاست‌های کلی را تبیین و در هدایت مسئولان نقش بسزایی دارند و مسئولان با راهنمایی‌های رهبرمعظم انقلاب توانستند از ظرفیت‌ها استفاده کنند و تهدیدها را به فرصت‌ها تبدیل کنند و در مسیر درست گام بردارند و انقلاب اسلامی را به قله‌های افتخار نزدیک کنند و با هوشیاری مردم آگاه و بصیر این نقشه‌های دشمنان انقلاب را خنثی کنند.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان