کد خبر: ۱۶۴۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۳ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۳
استاندار فارس:

برنامه عملیاتی تکمیل راه‌های روستایی تدوین شود

استاندار فارس گفت: برنامه عملیاتی تکمیل راه‌های روستایی و تعیین ایل راه‌های استان برای اجرا در سال جاری (۱۴۰۳) و سال آتی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن تدوین و ارائه شود.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، محمدهادی ایمانیه در جلسه بررسی وضعیت راه‌های روستایی و ایل راه‌های این استان افزود: هم اینک حدود ۱۱ هزار کیلومتر راه روستایی در فارس وجود دارد که از این میزان ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر آسفالت شده است.


وی ادامه داد: منابع مالی برای ساماندهی باقیمانده راه‌های روستایی استان نیز از طریق قرارگاه سازندگی، شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، مسئولیت اجتماعی صنایع و معادن، اعتبارات مناطق روستایی، اعتباراتی همچون تأمین قیر از جانب دستگاه‌های ذی‌ربط، همیاری روستایی، اعتبارات بحران و اعتبارات ملی قابل تأمین است.

ایمانیه، سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان، مدیرکل امور روستایی استانداری، مدیرکل امور عشایری استان و مسئول بسیج سازندگی را مأمور کرد تا ارزش ریالی و مقدار کمی عملکرد سال ۱۴۰۲ را احصا و اعلام کنند تا بر اساس آن برای تقسیم اعتبار لازم از محل‌های مختلف برای سال ۱۴۰۳ تصمیم‌گیری و سپس جدول زمان‌بندی اتمام پروژه‌های اولویت‌دار استان ارائه شود.

استاندار فارس، قانون مولدسازی را از دیگر راه‌های تأمین اعتبار برای اتمام پروژه‌ها عنوان کرد و گفت: هم اینک مذاکره برای اختصاص ۱۰۰ دستگاه خودرو راه‌سازی ویژه استان در سطوح ملی در حال انجام است که ورود آنها به استان شاهد جهش بزرگی در حوزه راه‌سازی خواهیم بود.

ایمانیه افزود: همچنین این مهم در سایر حوزه‌ها از جمله آبخیزداری و دیگر موضوعات که نیازمند ماشین‌آلات تخصصی هستیم نیز راهگشا و مؤثر خواهد بود.

برنامه عملیاتی تکمیل راه‌های روستایی تدوین شود

انتهای خبر/

نظرات بینندگان