کد خبر: ۱۶۴۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۶ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۳
مسئول حمل‌ و نقل شهرداری آباده در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

میدان‌های تازه‌ساخت در آباده جان‌پناهی برای رانندگان

 مسئول حمل‌ و نقل شهرداری آباده گفت: جان مردم برای مسئولان و نهادهای اجرایی در اولویت قرار دارد؛ این میدان‌ها به‌صورت آزمایشی گذاشته شده‌اند که پس از تصویب و تثبیت رسیدن در شورای ترافیک به‌صورت کامل اجرایی شده و به طور کامل ساخته می‌شوند و کاهش تصادفات در اولویت اول قرار دارد.

وحید ارم در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در راستای میدان‌های تازه تأسیس در بلوار استقلال شهرستان و معضلات آن‌ها و سؤالات مردم این چنین گفت: قبلاً تردد خودرو ها کمتر بود و چهارراه مشکلی را حل نکرد و طرح گذاشتن چراغ‌ راهنمایی رانندگی نیز جواب نداد.

اِرم افزود: با افزایش اتومبیل‌ها تصمیم گرفته شد میدان درست شود و برای کاهش تصادفات این میدان‌های بزرگ جای میدان‌های کوچک در چهارراه را خواهد گرفت و طوری طراحی شده‌اند که برای وسایل نقلیه جان‌پناه است و ماشین‌های پشت‌ سر نیز به‌ راحتی می‌توانند عبور و مرور داشته باشند. 


وی با بیان اینکه ما در فرهنگ جامعه‌ عادات رانندگی غلطی را در پیش گرفته‌ایم که در شهر آباده نیز مشاهده می‌شود تصریح کرد: در چهارراه ۱۷ شهریور آباده رانندگان در مناطق ممنوعه توقف می‌کردند که با نصب‌کردن موانع باعث کم‌شدن توقف بیجا و کاهش تصادفات شده است. 


 مسئول حمل‌ و نقل شهرداری آباده خاطرنشان کرد که جان مردم برای مسئولان و نهادهای اجرایی در اولویت قرار دارد؛ این میدان‌ها به‌ صورت آزمایشی گذاشته شده‌اند که پس از تصویب و تثبیت رسیدن در شورای ترافیک به‌ صورت کامل اجرایی شده و به طور کامل ساخته می‌شوند و کاهش تصادفات در اولویت اول قرار دارد.

میدان‌های تازه‌ساخت در آباده جان‌پناهی برای رانندگان


وی تأکید کرد: طراحی این میدان‌ها در زمینه ابعاد و مساحت توسط متخصص ترافیک صورت‌ گرفت و از اقدامات متداول شهرداری در جهت روان‌ سازی و بهسازی رفت‌ و آمد اتومبیل‌ها است. 

اِرم در پایان صحبت‌های خود تشریح کرد: ما در سطح شهرستان آباده یک سری عادت‌های اشتباه ترافیکی داریم که توسط مردم اجرا می‌شود که اگر فرهنگ استفاده از خودرو شخصی سامان‌دهی شود و همچنین حمل‌و نقل عمومی تقویت شده و نیز باعث کمترشدن ترافیک شهری می‌شود.

 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: شیراز ، اباده ، میدان
نظرات بینندگان