کد خبر: ۱۶۴۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۲ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
مدیرکل امور مالیاتی فارس خبر داد:

وصول ۴۷۰ میلیارد تومانی فرار مالیاتی در فارس

مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: با اقدامات انجام شده برای افزایش شفافیت و احقاق حق عموم مردم، در سه سال فعالیت دولت شهید جمهور، ۴۷۰ میلیارد تومان مالیات از محل مبارزه با فرار مالیاتی وصول شد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حمیدرضا محمد‌ابراهیمی با بیان اینکه در این مدت ۳۳۰ هزار میلیارد ریال منابع درآمدی جدید شناسایی شد که تاکنون از پرداخت مالیات دور مانده بود، گفت: رهبر معظم انقلاب پرداخت مالیات را یک فریضه و فرار مالیاتی را نیز یک جرم دانسته‌اند چرا که فرار مالیاتی به همگان ضرر می‌رساند.


وی یادآور شد: سازمان امور مالیاتی برای مبارزه با فرار مالیاتی اداره‌ای تشکیل داده و با راهکارهای مختلف از جمله سامانه ۱۵۲۶ این جرم را پیگیری می‌کند.


مدیرکل امور مالیاتی فارس ادامه داد: در سه سال اخیر ۳۶۰ هزار میلیارد ریال مالیات در استان فارس وصول شد که بیش از ۳۰۸ هزار میلیارد ریال آن به حساب خزانه واریز شد و بیش از ۵۵ هزار میلیارد ریال نیز به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و عشایر فارس پرداخت شد.


وی گفت: از ۳۰۸ هزار میلیارد ریال مالیات واریزی به خزانه، یک درصد به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای خرید و تقویت بنیه امکانات بهداشتی مناطق محروم هزینه شد.


محمدابراهیمی گفت: خردادماه فصل تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل و اشخاص حقیقی است، و این اشخاص وظیفه دارند اظهارنامه مالیاتی سال گذشته خود را تسلیم کنند.


این مقام مسئول افزود: با توجه به رخداد شهادت رئیس جمهور فقید، سازمان امور مالیاتی به منظور استفاده بهتر مردم از تسهیلات تبصره ۱۰۰ مهلت تسلیم اظهار نامه را تا ۱۵ مردادماه تمدید کرد.


مدیرکل امور مالیاتی فارس اظهار کرد: مسئله مالیات اهمیت بالایی دارد تا جایی که دشمنان کشور نیز بر روی این مسئله کار می‌کنند.


وی با اشاره به تأثیر پرداخت مالیات بر تأمین مالی و نقدینگی کشور، گفت: تحریم سیستم بانکی کشور از سوی دشمنان نیز با هدف ایجاد خلل در نقدینگی کشور انجام می‌شود.


محمد‌ابراهیمی بیان کرد: با توجه به تلاش‌های دشمن برای ایجاد خلل در نقدینگی کشور، پرداخت مالیات نیز ابزاری برای مبارزه با استکبار است.


وی یادآور شد: قانون برای مشاغل با درآمدهای پایین معافیت‌های مالیاتی بسیاری در نظر گرفته است و این معافیت‌ها سبب شده تا کسانی که توان مالی پایینی دارند، مشمول مالیات نشوند.


مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: میز خدمت اظهار نامه مالیاتی در اداره کل امور مالیاتی فارس برپا شده و اشخاص حقیقی می‌توانند حضوری نیز مراجعه کنند تا راهنمایی شوند و اطلاعات خود را تکمیل کنند.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان