کد خبر: ۱۶۴۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۱ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری:

ایجاد انگیزه برای کتاب‌خوانی وظیفه ما است

عضو مجلس خبرگان رهبری در دیدار و گفتگو با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس بر فرهنگ‌سازی در زمینه ورود خیرین به حوزه توسعه کتاب و کتاب‌خوانی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، محمدحسین فیروزی، طی سفر به شهرستان آباده با حجت‌الاسلام سید علی دانا دیدار و گفتگو کرد.

فیروزی در این دیدار ضمن تبیین خدمات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، گفت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تلاش می‌کند تا خدمات متنوع را به مخاطبان ارائه دهد تا به بهترین شکل میزبان مردم در کتابخانه‌های عمومی باشیم. در حال حاضر ۶۰ نوع خدمت برای کتابخانه‌های عمومی در نظر گرفته شده که هر کتابخانه به فراخور ظرفیت و توان خود بخشی از این خدمات را ارائه می‌دهند. 

مدیرکل کتاب‌خانه‌های عمومی فارس تصریح کرد: شهرستان آباده در حوزه کتابخانه‌های عمومی هم از نظر زیرساخت‌ها و هم در بخش فعالیت کتابداران و ارائه خدمات فرهنگی کتاب محور، شاخص است. همچنین نقش خیرین در توسعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان چشمگیر است.

ایجاد انگیزه برای کتاب‌خوانی وظیفه ما است

وی با تصریح اینکه ۴۰ پروژه فعال در سطح استان داریم گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت چند پروژه به چرخه خدمات‌دهی اضافه شود. همچنین می‌توانیم در باز طراحی کتابخانه‌ها، خدمات جدید متنوع را به کتابخانه شهرستان اختصاص دهیم.

 وی اضافه کرد: در مجموع منابع کتابخانه‌های عمومی شهرستان آباده بیش از ۱۲۰ هزار جلد است و در سال گذشته ۶۰ هزار جلد کتاب در این شهرستان و امانت رفته و این نشان می‌دهد که میل به کتاب‌خوانی در میان مردم وجود دارد.

حجت‌الاسلام دانا نیز ضمن در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی گفت: توسعه کتابخانه‌ها و کتابخانه‌های عمومی مورد تأکید است؛ ایجاد انگیزه برای کتاب‌خوانی وظیفه ماست؛ لذا لازم است طرح‌های جذابی که مردم را تشنه مطالعه کند، انجام شود.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر فرهنگ‌سازی در زمینه ورود خیرین به حوزه توسعه کتاب و کتاب‌خوانی تأکید کرد.

 امام‌جمعه شهرستان آباده خواستار ارتقای منابع کتابخانه‌های عمومی شد و گفت: بعضی از نیازهای جوانان و نوجوانان در حوزه کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های عمومی باید به‌روزرسانی شود.

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیراز ، فارس ، کتابخانه
نظرات بینندگان