کد خبر: ۱۶۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۱ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
جانشین نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در مدینه:

مدینه تا ۲۲ خرداد از زائران ایرانی خالی می‌شود

جانشین نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در مدینه گفت:انتقال زائران تا سه‌شنبه ۲۲ خرداد پایان خواهد یافت و همه هتل‌ها در مدینه تخلیه خواهند شد و از روز ۱۴ ذی‌الحجه شاهد حضور حدود ۳۰ هزار زائر مدینه‌بعد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نشست ستاد مدینه که با حضور آیت‌الله حسینی بوشهری برگزار شد، با اشاره به تخلیه مدینه از زائران ایرانی تا ۲۲ خرداد، بر استمرار ارائه خدمات تا پایان عملیات حج و حضور آخرین زائر در مدینه و خروج از سرزمین وحی تأکید شد.

در این جلسه، اعضای ستاد مدینه با ارائه گزارشی، به آمادگی کامل همه واحدها برای ارائه خدمت به زائران تا لحظه آخر اشاره کردند.

جانشین نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت در مدینه با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) گفت: در ارتباطات، رعایت انصاف داشتن، شریک بودن در شادی‌ها و غم‌ها و قلب سلیم داشتن سه ویژگی مهم است که باید به آن توجه داشت تا بتوان محبت خود را در دل دیگران قرارداد.

مدینه تا ۲۲ خرداد از زائران ایرانی خالی می‌شود

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه ایمان و عمل صالح هم موجب تألیف قلوب می‌شود اظهار کرد: کار شما به‌عنوان خادمان حجاج و زائران از این جنس است. به خدا ایمان داشته باشید و برای اتخاذ تصمیم‌های درست تلاش کنید.

در این نشست همچنین علی‌اصغری مسئول ستاد مدینه منوره اعلام کرد: حدود ۵۰ هزار زائر که سهمیه مدینه‌قبل بودند با سلامت به شهر پیامبر وارد شدند و از ابتدای آغاز عملیات حج ۱۴۰۳ تاکنون بیش از ۴۲ هزار نفر از این زائران پس از محرم شدن در مسجد شجره از مدینه با قطار سریع‌السیر به مکه عزیمت کرده‌اند.

اصغری اضافه کرد: هم اکنون هشت هزار زائر در مدینه منوره حضور دارند که کار انتقال آنها تا سه‌شنبه ۲۲ خرداد پایان خواهد یافت و همه هتل‌ها در مدینه تخلیه خواهند شد و از روز ۱۴ ذی‌الحجه شاهد حضور حدود ۳۰ هزار زائر مدینه‌بعد خواهیم بود.

آخرین پرواز زائران حج ۱۴۰۳ در قالب مدینه‌قبل روز پنجشنبه ۱۷ خرداد انجام شد.

منبع: ایکنا
برچسب ها: شیراز ، فارس ، حج
نظرات بینندگان