کد خبر: ۱۶۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس خبر داد:

کشف ۱۴ هزار ارز خارجی در فرودگاه شیراز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس از کشف ۱۴ هزار ارز خارجی در فرودگاه شیراز خبر داد و گفت: متهم به پرداخت دو برابر ارزش ریالی ارزهای کشف شده، محکوم شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،  غلامرضا سالاری گفت: پرونده کشف ۳ هزار دلار و ۹ هزار و ۹۰۰ یورو از یک مسافر به مقصد آلمان، در شعبه سوم بدوی تعزیرات حکومتی شهرستان شیراز رسیدگی شد.

 مدیرکل تعزیرات حکومتی استان فارس افزود: شعبه باتوجه‌به مدارک موجود و کافی‌نبودن توضیحات شاکی پیرامون پرونده، تخلف قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط ارزهای کشف شده، متهم را به پرداخت ۷ میلیارد و ۹۸ میلیون ریال جریمه نقدی معادل دو برابر ارزش ریالی ارزهای کشف شده، محکوم کرد.

کشف ۱۴ هزار ارز خارجی در فرودگاه شیراز

سالاری گفت: مأموران پلیس فرودگاه شهید دستغیب شیراز این تخلف را هنگام بازرسی از مسافران در فرودگاه کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال کردند.

به استناد بند «ت» ماده ۱۸ قانون، خروج ارز از کشور بیش از ۵ هزار یورو و جابه‌جایی بیش از ۱۰ هزار یورو معادل آن با سایر ارزها درون کشور قاچاق محسوب و پرواز و خروج مسافر تا تعیین تکلیف تخلف و پرداخت کامل جریمه ممنوع می‌شود.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان