کد خبر: ۱۶۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۹ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۳
سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد:

یمن ناوشکن انگلیسی را هدف قرار داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از هدف قرار دادن یک ناوشکن انگلیسی و دو کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز-یکشنبه- در بیانیه‌ای از اقدام ارتش یمن هدف قرار دادن یک ناوشکن انگلیسی و ۲ کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی خبر داد.

او اعلام کرد: در حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایت اردوگاه النصیرات، نیروی موشکی یمن در یک عملیات نظامی با تعدادی موشک بالستیک ناوشکن انگلیسی«دایموند» را در دریای سرخ هدف قرار داد و موشک‌ها به طور دقیق به هدف اصابت کردند.

یحیی سریع همچنین گفت نیروی دریایی، نیروی موشکی و نیروی پهپادی یمن نیز در ۲ عملیات نظامی مشترک ۲ کشتی وابسته به شرکت‌هایی که قانون ممنوعیت حرکت کشتی‌ها به سمت بنادر اشغالی فلسطین را نقض کردند، هدف قرار دادند.

یمن ناوشکن انگلیسی را هدف قرار داد

وی خبر داد این ۲ کشتی Norderney و MSc Tavvishi نام دارند که کشتی اول مورد اصابت مستقیم قرار گرفت و دچار آتش‌سوزی شد و کشتی دوم نیز مورد اصابت مستقیم قرار گرفت و این عملیات در دریای عرب (شمال اقیانوس هند) انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که این ۲ عملیات با موشک‌های دریایی و بالستیک و تعدادی پهپاد انجام شد.

وی همچنین تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن به انجام وظیفه دینی، اخلاقی و انسانی خود نسبت به مردم فلسطین ادامه خواهد داد و تا زمان توقف تجاوزها به غزه و پایان دادن به محاصره آن این عملیات‌ نظامی متوقف نخواهد شد.

یمن از نوامبر گذشته کشتی‌های رژیم صهیونیستی و نیز سایر کشتی‌هایی را که به سمت بنادر واقع در فلسطین اشغالی در حرکت هستند، در دریای سرخ و خلیج عدن هدف قرار می‌دهد.

در مقابل آمریکا و انگلیس برای حمایت از رژیم صهیونیستی سعی دارند با حمله به نقاط پراکنده‌آی در یمن، آن را از حملاتش علیه کشتی‌های اسرائیلی منصرف کنند.

انتهای خبر/

برچسب ها: شیراز ، فارس ، یمن
نظرات بینندگان