کد خبر: ۱۶۴۰۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۹ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۳
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان فارس خبر داد:

احداث ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه در فارس

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان فارس گفت: در دولت سیزدهم ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی ۵۷ هزار میلیارد ریال هزینه احداث شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ناصر رضایی گفت: در دولت سیزدهم ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی ۵۷ هزار میلیارد ریال هزینه احداث شده است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان فارس اظهار کرد: از سال ۱۴۰۰ در بخش احداث بزرگراه و راه اصلی تا پایان سال گذشته ۱۰۲ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۸ کیلومتر راه اصلی در استان فارس احداث شده است.

 وی افزود: بخشی از بزرگراه شیراز - فسا - داراب - کهگم، بخشی ازبزرگراه فسا - استهبان - نی‌ریز - قطرویه و قسمتی از بزرگراه مرودشت - درودزن همچنین قسمتی از بزرگراه محور قدیم فسا - داراب از جمله پروژه‌های بزرگراهی مورد بهره‌برداری قرار گرفته در دولت سیزدهم است.
 

احداث ۲۱۰ کیلومتر بزرگراه در فارس

به گفته رضایی: تعدادی پروژه مهم و حیاتی که نقش بسزایی در کاهش تلفات و تصادفات جاده‌ای نیز ایفا می‌کنند در دولت سیزدهم آغاز شده که احداث بزرگراه تنگ خیاره - لپویی، محور کوهنجان - اکبرآباد، محور سپیدان به محور اقلید - یاسوج و قسمتی از محور قیر به خنج و همچنین قسمتی از محور فراشبند - کازرون از جمله این پروژه‌ها هستند.

 سرپرست اداره کل راه وشهرسازی استان فارس ادامه داد: مهرماه پارسال در دور دوم سفر رئیس‌جمهور شهید علاوه بر آزادراه شیراز - اصفهان شاهد افتتاح ۱۰۱ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در استان فارس بودیم.

 وی گفت: میانگین سالانه ساخت بزرگراه و راه اصلی در فارس تا قبل از شروع به کار دولت سیزدهم ۱۰۴ کیلومتر بوده که در دولت سیزدهم این عدد به ۲۰۸ کیلومتر رسیده است.

انتهای خبر/

منبع: صدا وسیمای فارس

نظرات بینندگان