کد خبر: ۱۶۴۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۲ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید صمد فلاحی:

زندگی یک کلاس درس است

شهید «صمد فلاحی» در وصیت خود می‌نویسد: زندگی یک کلاس درس بیش نیست که انسان باید دیریازود امتحان پس بدهد.

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه» به نقل از نوید شاهد، شهید «صمد فلاحی» ۲۵ آذر سال ۱۳۳۷ در خانواده‌ای مذهبی و متدین در روستای حاجی‌آباد یکی از روستاهای شهرستان مرودشت دیده به جهان گشود. تحصیلات خود را تا ششم قدیم سپری نمود و پس از آن به شغل کارگری روی آورد.

سال ۱۳۵۶ به خدمت سربازی رفت. پس از بازگشت از خدمت سربازی ازدواج کرد. با آغاز جنگ تحمیلی او نیز همانند دیگران به جبهه‌های حق علیه باطل رهسپار شد و پس از سه بار اعزام به جبهه‌های حق سرانجام دهم فروردین سال ۱۳۶۱ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 متن وصیت: 

 بسم‌الله الرحمن الرحیم پدرم: درود بر تو که چونان ابراهیم فرزند خویش را به فرمان خدای بزرگ به قربانگاه فرستادی بدان و آگاه باش که اسماعیل هرگز از فرمان باری‌تعالی سرباز نمی‌زند و مرگ در راه خدا را جز سعادت نمی‌داند و زندگی را جز جهاد در راه عقیده درست نمی‌داند و شهادت را جزء بهترین نعمت‌های خداوند می‌داند.
 

پدر جانم: از شما می‌خواهم که قدر این نائب مهدی (عج) را بدانید که اطاعت از او واجب شرعی است.

 مادرم: سلام بر تو که بالاخره بر احساس مادرانه‌ات پیروز شدی و فرزندت را روانه میدان نبرد کفار و مسلمین کردی و گفتی که تو را در راه خدا هدیه انقلاب اسلامی می‌کنم و من به وجود تو افتخار می‌کنم که مادری از سلاله فاطمه زهرا هستی.

خواهرم: تو نیز زینب زمان باش و در راه خدا مبارزه کن. برادرم رضا فلاحی: راه خدا بهترین و برترین راه‌هاست پوینده و کوشنده در این راه باش. همسر عزیزم درود خدا بر تو باد. همسرم زندگی یک کلاس درس بیش نیست که انسان باید دیریازود امتحان پس بدهد و اگر من داوطلب به جبهه برای حق و اسلام عازم شدم شاید موقع امتحانم فرارسیده است.

انتهای خبر/

برچسب ها: شیراز ، شهید ، وصیت
نظرات بینندگان