کد خبر: ۱۶۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۷ خرداد ۱۴۰۳
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس خبر داد:

اجرای ۲۰ برنامه به مناسبت هفته امامت

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس از اجرای بیش از ۲۰ عنوان برنامه ویژه دهه امامت و ولایت در کانون‌های مساجد استان فارس خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه، اقامه نماز و جشن عید قربان در مساجد شروع می‌شود و تا عید غدیر ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام حسین امیدی درجمع خبرنگاران با تشریح برنامه‌های دهه امامت و ولایت در کانون‌های مساجد فارس گفت: فاصله عید سعید قربان تا عید سعید غدیر خم به نام دهه امامت و ولایت نام‌گذاری شده است که در این ایام برنامه‌های مختلفی با همکاری ارکان و اصحاب مسجد و به‌ویژه کانون‌های فرهنگی هنری و پایگاه‌های مقاومت بسیج برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها امروز با برگزاری مراسم قرائت دعای عرفه در مساجد شروع می‌شود و تا عید غدیر ادامه دارد.

وی تأکید کرد: برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف تبیینی، ترویجی و تبلیغی تدارک‌ دیده‌شده است و بیش از ۲۰ عنوان برنامه‌محوری را شامل می‌شود.

اجرای ۲۰ برنامه به مناسبت هفته امامت

حجت‌الاسلام امیدی با اشاره به عناوین برنامه‌ها، گفت: برپایی مراسم جشن‌ وسروراعیاد قربان و غدیر، اقامه نماز عیدسعیدغدیر، موکب‌های پذیرایی و ایستگاه‌های صلواتی، محافل انس با قرآن و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران از آن جمله است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با تأکید به اینکه اکرام ایتام به تاسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) نیز در این برنامه‌ها قرار دارد، افزود: با مشارکت مردمی و خیرین توزیع گوشت قربانی، نان صلواتی، بسته‌های معیشتی و غذای گرم تحت عنوان "اطعام علوی" بین خانواده‌های کم‌برخوردار و عزتمند صورت خواهد گرفت.

وی تبیین واقعه غدیر را از رسالت‌های مهم کانون‌های مساجد در دهه امامت و ولایت برشمرد و خاطرنشان کرد: در این ایام و باتوجه‌ به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری نشست‌های تبیینی و سخنرانی با موضوع حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های اخذ رأی و همچنین روشنگری در خصوص انتخاب اصلح با بازخوانی سخنان و رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) نیز برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام امیدی در ادامه به تشریح برنامه‌های با موضوع غدیر پرداخت و گفت: سخنرانی ائمه جماعات پیرامون غدیر و ولایت بین الصلاتین، تشکیل حلقه‌های معرفتی با موضوع ولایت‌فقیه، برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی و هنری با موضوع غدیر و ولایت و تکریم سادات‌محله از جمله برنامه‌های ویژه عید سعید غدیر خم است.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: شیراز. ، فارسی ، روز مساجد
نظرات بینندگان