کد خبر: ۱۶۴۱۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۹ خرداد ۱۴۰۳
رئیس ستاد بزرگداشت دهه ولایت و امامت فارس :

برنامه‌های دهه ولایت و امامت فارس اعلام شد

رئیس ستاد بزرگداشت دهه ولایت و امامت فارس به تشریح برنامه‌های این دهه پرداخت و تأکید کرد: این برنامه طی ماه ذیحجه در استان فارس برگزار خواهد شد.

بهزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ملک‌مکان در نشست هماهنگی دهه امامت و ولایت در شیراز به تشریح برنامه‌های این دهه در استان فارس پرداخت و گفت: برنامه‌های دهه امامت و ولایت در استان فارس طی یک ماه از اوّل ذیحجه تا پایان ذیحجه برگزار می‌شود و صرفاً منحصر به دهه امامت ولایت نیست.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت فارس اهم این برنامه‌ها را برشمرد و افزود: همایش بزرگ حامیان و یاوران غدیر و رابطین شهر‌ها و شهرستان‌های استان فارس یکی از این برنامه‌هاست که برنامه مذکور در روز اول ذیحجه در شهر شیراز و با سخنرانی آیت‌الله اختری، عضو هیئت امنای بنیاد بین‌المللی غدیر؛ آیت‌الله ملک حسینی، نماینده مردم استان کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان و محمدهادی‌ایمانیه، استاندار فارس برگزار شد.

ملک‌مکان برگزاری جشن و لیگ سرود و آواخوانی غدیر در آرامگاه سعدی با حضور گروه‌های سرود برتر کشور در روز ۲۸ خردادماه را از دیگر برنامه‌های این ایام برشمرد و گفت: مسابقات گروه‌های سرود در موضوع غدیر قبلاً برگزار شده است که گروه سرود شهرستان آباده در این زمینه مقام اوّل کشوری را کسب کرده است و به همین دلیل استان فارس میزبان این برنامه خواهد بود.

رئیس ستاد دهه امامت و ولایت فارس از برگزاری جشنواره ملی شعر غدیر با حضور شاعران کشوری در شیراز خبر داد و گفت: این برنامه در روز ۲۹ خردادماه جاری بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در ساختمان بنیاد بین‌المللی غدیر شیراز با حضور شاعران ۲۴ استان کشورمان برگزار خواهد شد.

برنامه‌های دهه ولایت و امامت فارس اعلام شد

وی، برپایی جشن بزرگ خانوادگی همراه با اجرای برنامه‌های متنوع و شاد، با حضور ۲۰ هزار نفر در ورزشگاه شهدای ارتش در روز ۳۱ خردادماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء همراه با اطعام علوی را از دیگر برنامه‌های این ایام اعلام کرد.

ملک‌مکان بیان کرد: همچنین اجلاس بین‌المللی غدیر در تاریخ ۲ تیرماه در سالن شهید آیت‌الله دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با حضور مهمانان خارجی از کشور‌های یمن و کلمبیا و سخنرانی اساتیدی چون آیت‌الله نجم‌الدین طبسی، آیت‌الله اختری، آیت‌الله دژکام و آیت‌الله ملک‌حسینی از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

وی از پخت ۱۱۰ هزار دست غذا در شب عید غدیر در پاک خلدبرین شیراز و توزیع آن در بین مردم محلات مختلف شیراز در روز عید غدیر خبر داد و افزود: این پخت و اطعام علوی توسّط گروه‌های مردمی، اصحاب مساجد و هیئات مذهبی شهر شیراز انجام خواهد گرفت. در این مراسم حدود ۴۰۰ دیگ پخت غدا طبخ خواهد شد و حدود ۱۷ تن برنج پخت و توزیع می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: با توجه به اینکه در اکثر امامزادگان استان نیز پخت و توزیع غذا و اطعام علوی صورت خواهد گرفت و در همه شهرستان‌ها و شهر‌های استان نیز اطعام علوی و پخت و توزیع غذا انجام می‌گیرد، می‌توان گفت بزرگترین برنامه پخت غذا در کشور و بلکه جهان به مناسبت عیدغدیر در استان فارس و شهر شیراز انجام می‌شود.

به گفته وی، برپایی جشن یک کیلومتری در شهر شیراز در روز ۴ تیرماه از پل باغ صفا تا میدان آزادی(مجتمع امام خامنه‌ای) با حضور و برپایی حدود ۲۰۰ موکب پذیرایی، تبیینی، اجرای گروه‌های سرود و سرگرمی‌های متنوع و مختلف برای کودکان و نوجوانان که با حضور اقشار محتلف مردم از ساعت ۱۶ الی پاسی از شب این جشن کیلومتری و خیابانی برگزار خواهد شد.

ملک‌مکان با یادآوری اینکه تمامی این موکب‌ها توسط مردم ایجاد خواهد شد و تقریباً تمامی برنامه‌ها و جشن‌ها بر پایه مردم محور است، گفت: حضور اقشار مختلف مردم در مراسم عید و جشن بزرگ غدیر در روز عید غدیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با خطبه‌خوانی غدیر، مداحی و... مراسم ویژه تمسّک به ولایت و عقد اخوّت و برنامه‌های متنوّع دیگر با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس، گروه‌ها و هیئات ورزشی و اطعام بیش از ۱۵ هزار طعام علوی در حرم مطهّر حضرت شاهچراغ(ع) در ظهر روز عدیر غدیر ۵ تیرماه از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

وی با بیان اینکه پویش هر خانه و هر مغازه یک پرچم از جمله برنامه‌های دیگر است که جهت بزرگداشت غدیر انجام خواهد شد، گفت: قرار است جشن غدیر با همکاری تمامی خانواده‌ها و با نصب پرچم بر سر درب منازل، مغازه‌ها و... انجام گیرد. همان‌طور که در ایام محرم معمولاً سردرب هر منزلی یک پارچه مشکی نصب می‌شود، مردم برای غدیر نیز همّت کرده و پرچم‌هایی با محتوای غدیر و رنگارنگ درب منازل خود نصب کنند تا این عید بزرگ احیا شود و فراموش نشود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس اظهار کرد: همچنین شادپیمایی مردمی و هیئات مذهبی عصر روز عید غدیر ۵ تیرماه از میدان شهدا به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و انتهای خیابان ۹ دی و توزیع کیک چند هزارنفری غدیر بین شرکت‌کنندگان در این مراسم از دیگر برنامه‌های این ایام هستند.

وی یادآور شد: جشن‌های غدیر در همه شهر‌ها و شهرستان‌ها و روستا‌های بزرگ استان همراه با برنامه‌های متنوّع، شادپیمائی، پیاده‌روی‌های خانوادگی، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، فرهنگی، کتابخوانی، اجرای سرود‌های خیابانی، مداحی و... به صورت مردم محور برگزار خواهد شد.

ملک مکان با بیان اینکه طی ۱۰ شب دهه امامت و ولایت جلسات تبیینی و سخنرانی همراه با برنامه‌های شاد در محل بنیاد بین‌المللی غدیر شیراز با سخنرانی اساتید کشوری و استانی برگزار خواهد شد، گفت: انتظار می‌رود عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) برای بزرگداشت عید غدیر به هر نحوی که می‌تواند مشارکت داشته باشد.

رئیس ستاد بزرگداشت دهه ولایت و امامت فارس با تصریح اینکه برگزاری جشن در مساجد، امامزادگان، محلات و پارک‌ها توسط مردم می‌تواند فضای شهرمان را علوی کرده و این عید بزرگ بیش از پیش بزرگ و گرامی داشته شود، افزود: با توجه به اینکه در آستانه ایام اربعین شهدای خدمت هم هستیم، ضرورت دارد در این جشن‌ها یاد و نام شهدای خدمت به خصوص خادم‌الرضا(ع) و شهید خدمت و شهید جمهور آیت‌الله رئیسی و همراهان شهید و عزیزش فراموش نیز نشود.

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیراز ، فارس ، فرهنگی
نظرات بینندگان