کد خبر: ۱۶۴۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا:

اصابت صاعقه به گندم‌زارهای بیضا خسارت زد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: اصابت صاعقه به زمین، سه هکتار از مزارع گندم شهرستان بیضا را به آتش کشید و پس از وقوع رعد‌ و‌ برق‌های مکرر در روستا‌های شاه قطب‌الدین و تل بیضا به علت اصابت صاعقه دو مزرعه دچار آتش‌سوزی شدند که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

به گزارش خبرنگار گروه شهرستان های پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، صدیقه مویدی با اشاره به حادثه اصابت صاعقه به زمین در تاریخ ٢٢ خردادماه سال‌جاری تصریح کرد: ١٦ تن محصول گندم آماده برداشت تماما طعمه حریق شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا پس از نامساعد شدن شرایط جوی و وقوع رعد‌و‌برق‌های مکرر در روستا‌های شاه قطب‌الدین و تل بیضا به علت اصابت صاعقه دو مزرعه دچار آتش‌سوزی شدند که خوشبختانه تلفات جانی نداشت.

این مقام مسئول بیان کرد: طبق برآورد کارشناسان جهاد کشاورزی صاحبان این مزارع به میزان ٢ هزار و ٧٧٠ میلیون ریال دچار خسارت شدند همچنین این آتش‌سوزی‌ها با حضور بموقع نیرو‌های مردمی و اهالی روستا و همچنین اقدام سریع آتش نشانی‌ منطقه خاموش شد همچنین آتش‌سوزی در کشتزار‌های گندم و جو، یکی از تهدید‌های جدی در فصل برداشت این غلات است.

وی تاکید کرد: علاوه بر اینکه کمباین‌ها باید به کپسول‌های آتش‌نشانی مجهز باشند لازم است تراکتور‌های مجهز به گاوآهن در زمین کشاورزی، مستقر و آماده‌باشند تا در صورت وقوع آتش‌سوزی احتمالی، نسبت به شیار زدن و ایجاد آتش بر اقدام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا یادآور شد: اداره کل هواشناسی استان فارس نیز طی اطلاعیه‌ای در شب قبل از وقوع حادثه، بروز صاعقه را پیش‌بینی کرده و هشدار‌های لازم داده شده بود.

انتهای خبر/

منبع:پیام خبر

برچسب ها: شیراز ، انتخایات ، فارس ، بیضا
نظرات بینندگان