کد خبر: ۱۶۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۳۱ خرداد ۱۴۰۳
مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد:

فارس پیش‌گام در کنترل سموم محصولات کشاورزی

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:استان فارس پیش گام در کنترل سموم درمحصولات کشاورزی است همچنین در موضوع پلاستیک و ظروف یک بار مصرف کمیته تخصصی را دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان فارس تشکیل داده است.

به گزارش خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سید محمد مظلومی امروز ٣۱ خرداد‌ماه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: در سال ١٤٠٠ کیو ار کدی که برای مصرف کشاورزان صادر شده بود را کشاورزان باید دارا می‌شدند که اکنون بیش از ٧ هزار نقطه افزایش پیدا کرده است همچنین بیش از ١٨٠مورد بوده است که تقریبا ١٠ درصد باغات و مزارع فارس از کیو ار کد برخوردار هستند.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه استان فارس پیش گام در کنترل سموم درمحصولات کشاورزی است، افزود: در موضوع پلاستیک و ظروف یک بار مصرف کمیته تخصصی را دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان فارس تشکیل داده است که در حال تدوین نقشه راه کاهش مصرف بسته‌بندی‌های پلاستیکی غذایی در سطح کشور هستیم و بعد از اینکه در فارس انجام شد و موفقیت کسب شد به مرحله کشوری می‌رسانیم.

وی افزود: اجرای طرح پایش مواد اولیه آشامیدنی در سطح عرضه اتفاق افتاده است همچنین تلاش برای استاندار‌د سازی محصولات قنادی‌ها و لبنیات‌های سنتی از‌جمله موضوعاتی است که دانشگاه علوم پزشکی به آن‌ها ورود پیدا کرده است.

مظلومی با بیان اینکه اجرای طرح استانی پایش کالا‌های اساسی ورودی به استان در حال انجام است، افزود: وقتی محصولاتی مانند گندم در استان وجود دارد را در انبار‌هایی ذخیره می‌کنیم و کم‌، کم به سطح بازار عرضه می‌کنیم و این دانشگاه موظف نظارت بر انبار‌ها است و نمونه‌برداری را انجام می‌دهد و انبار‌های غیر مجاز را به مراجع قضایی معرفی می‌کنیم و دانشگاه در این طرح موفق عمل کرده و امیدواریم که تداوم پیدا کند.

مدیر نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: این دانشگاه به مراجع جمع‌آوری گندم برای اولین‌بار ورود پیدا کرده است و توانسته است نظارت بر خشک کردن گندم در برخی از مناطق استان انجام دهد چرا که به دلیل تغییرات آب و هوایی باعث اتفاقات نا‌خوشایند برای محصولات ایجاد می‌شود و ما به جد پیگر و برنامه‌ریزی‌هایی را کرده‌ایم  تا به تمام مراجع بازدید و نظارت کافی داشته باشیم.

فارس پیش‌گام در کنترل سموم محصولات کشاورزی

به گفته وی این دانشگاه به دقت به نظارت فراورده‌های آرایشی بهداشتی پرداخته است  همچنین محصولات آرایشی بهداشتی که به‌صورت قاچاق بود و یا محصولاتی که مرغوب نبودند را جمع‌آوری کرده‌ایم و افراد متخلف را به مراجع قضایی معرفی کرده‌ایم تا با آن‌ها برخورد قانونی شود.

انتهای خبر/224224

 

 

برچسب ها: شیراز ، فارس ، کشاورزی
نظرات بینندگان