کد خبر: ۱۶۴۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۳ تير ۱۴۰۳

انتظار مردم شیراز از رئیس جمهور آینده

بیشتر مطالبات مردم شیراز از رئیس جمهور آینده علاوه بر اینکه پیرو خط رهبری باشد در خصوص حل مسائل اقتصادی و مشکلات معیشتی تلاش کند و که مسائل اجتماعی، فرهنگی و جلوگیری از فساد از دیگر دغدغه‌های مردم به شمار می‌رود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، بعد از شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی، کشور در تکاپوی انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری افتاد. بر همین اساس، ۶ نفر در شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدند.


فضای انتخابات و تبلیغات، خصوصاً در فضای مجازی بسیار داغ است. در این ایام شناخت خصوصیات فرد اصلح، دغدغه بسیاری از مردم است و مناظرات با توجه و دقت زیاد دنبال می‌شود.


باید به این نکته توجه کرد که انتخاب درست و آگاهانه و همچنین حضور مردم به عنوان پشتوانه دولت، جایگاه ایران را در سطح جهانی بسیار پررنگ‌تر می‌کند و مسلماً رئیس جمهور منتخب با پشتوانه مردمی می‌تواند با دست بازتر مطالبات مردمی را پیگیری کند. این انتخابات در عرصه جهانی و بین‌المللی دستاوردهای ارزشمندی خواهد داشت.


در این ایام که تنور انتخاباتی داغ است، به سراغ مردم شیراز رفتیم تا شنونده مطالبات آنان از رئیس جمهور آینده باشیم.


وحید زارع، ۴۰ساله که فروشند پوشاک است، گفت: از رئیس جمهور منتخب انتظار داریم که اول از همه پیرو خط ولایت‌فقیه باشد و بنده و فرمان‌بر رهبران اروپا و آمریکا نباشد. همچنین درایت کافی در حل امور مملکت داشته باشد و بتواند از حق مردم و بیت‌المال دفاع کند.


به جوانان اعتماد کنیم
وی ادامه داد: از رئیس جمهور آینده می‌خواهیم غرب‌زده و خود تحقیر نباشد و به جوانان این مرز و بوم اعتماد کند و میدان را در عرصه‌های مختلف به همین جوانان محول کند و خود را خادم مردم بداند. با تورم و بنگاه‌های بانکی و اقتصادی برخورد شدید داشته و خستگی‌ناپذیر و متعهد باشد.
زارع با بیان اینکه کار ریاست‌جمهوری مسئولیت زیادی را به همراه دارد، افزود: به هر حال ریاست جمهوری مسئولیت بسیار سختی است و باید با برنامه مدون و منطق درست و اسلامی با کلیه مشکلات پیش رو برخورد کرد.


وی با بیان اینکه ملت ایران دهه‌های تلخ و سختی را به لحاظ تحریم و مشکل معیشتی پشت سر گذاشته‌اند؛ اما هنوز از مسئولان ناامید نشده‌اند، ابراز امیدواری کرد که شاهد حضور پر شور مردم در پای صندوق‌های رأی خواهیم بود.


زهرا سبحانی، بانوی ۲۸ساله و معلم نیز با بیان اینکه رئیس جمهور منتخب اول از همه باید خداترس باشد، گفت: از کسی که از خدا نمی‌ترسد، باید ترسید.


وی ادامه داد: مشکلات معیشتی و اقتصادی که جای خود دارد، اما باید فکری به حال مشکلات فرهنگی در جامعه کرد. نهاد صدا و سیما در این بین کم‌کاری بسیاری دارد، باید با برنامه‌های متنوع و جذاب مخاطب را به سمت خود بکشاند تا جوانان کمی از فضای مجازی فاصله بگیرند. به طور مثال رسانه ملی در حوزه سلامت بسیار ضعیف عمل می‌کند.


سبحانی افزود: برخی فکر می‌کنند مطالبه‌گری فقط در حیطه مسائل اقتصادی است؛ اما این فقط یک گوشه از مشکلات جامعه ماست. مسائل فرهنگی و اجتماعی و همچنین فسادی که دشمن در تلاش است در بین جوانان با عنوان وزین روشنفکری وارد کند، یکی از مشکلات پنهان جامعه است.


رئیس جمهور منتخب امیدآفرینی کند
این شهروند شیرازی افزود: مطالبه من از رئیس جمهور آینده این است که برای جوانان امیدآفرینی کند و در کنار حل مسائل اقتصادی و بحران اشتغال به فکر فرهنگ نسل آینده باشد.


وی ابراز امیدواری کرد: شخص منتخب، فرد اصلح باشد و مردم آگاهانه به پای صندوق‌های رأی بروند، نه این‌که با ترفندها و دروغ‌های فضای مجازی کشور را دچار چالش و مشکلات بیشتر کنند.


حسین محمدی، آقای ۳۸ساله و کارمند هم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: با یک آیه قرآن می‌توانم جواب کاملی به شما بدهم، رئیس جمهور آینده باید «... أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ...؛... بر کافران سخت‌گیر و با همدیگر مهربانند...» باشد.


وی بیان کرد: فرد منتخب از نظر من باید دین‌دار و پیرو رهبری باشد و در روابط خارجه محکم و با اراده وارد شود. ایران قدرتمند نیاز به دولتمردان خارجی ندارد.


این شهروند شیرازی با بیان اینکه تخریب و توهین کردن مخصوص اشخاص ضعیف و ناتوان است، گفت: از نظر من شخصی که دیگران را به خاطر منافع خود تخریب می‌کند شایستگی ریاست جمهوری ندارد. هنوز این حرف شهید رئیسی را به خاطر دارم که در مقابل توهین دیگران گفت اگر با توهین به من مشکلات مردم حل می‌شود، به من اهانت کنید، اما بگذارید مشکلات مردم حل شود.


این پدر خانواده با تأکید بر اینکه کاندیدهای انتخابی، با وعده‌های پوچ و توخالی مردم را فریب ندهند و واقعاً به فکر سفره‌های کوچک شده مردم باشند، افزود: جوانان ما مشکلات بسیاری نظیر اشتغال و مسکن دارند. این جوانان سرمایه‌های مملکت ما هستند، باید چاره اساسی برای رفع مشکلاتشان صورت بگیرد.


وی ادامه داد: با اختلاس و مفاسد اجتماعی و اداری باید برخورد شود و این‌ها نیازمند فردی مقتدر است که بتواند در مقابل مشکلات بایستد و مانند شهید رئیسی عزیز، پیگیری کند و از دشمنان نترسد. مردم باید بسیار مراقب باشند که به چه کسی رأی می‌دهند. آینده کشور بستگی به رأی من و شما دارد.


اهمیت ثابت نگه‌داشتن نرخ ارز
آرمان صادقی، آقای ۳۹ساله و دارای شغل آزاد نیز با بیان اینکه قیمت ارز رابطه مستقیم با تأثیرگذاری بر اقتصاد دارد، گفت: شاید اصلی‌ترین کار ریاست جمهوری اتخاذ تصمیم مناسب و درست در خصوص ثابت نگه‌داشتن نرخ ارز و دوری از شوک در بازار ارزی باشد.


وی با بیان اینکه دومین کار اساسی از نظر من پایین آوردن نرخ بهره در بانک مرکزی و خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری است، افزود: جلوگیری از رانت و رانت بازی، واگذاری پروژه‌های اقتصادی و ملی به شرکت‌های خوشنام و بهره‌ور و انتصاب مدیران لایق و با سابقه در مشاغل حساس و تأثیرگذار یکی از الزامات است.


 صادقی با تصریح اینکه ادامه پروژه مسکن ملی با رویکرد تازه و مناسب با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور می‌تواند بسیار کمک‌ کننده باشد، افزود: حمایت از کسب و کارهای تازه، بنگاه‌های اقتصادی نوبنیاد و نوظهور، همچنین اجرای برنامه هفتم توسعه به صورت مرحله‌ای و متناسب با شرایط موجود در جامعه و جلوگیری از اتخاذ تصمیمات بدون کارشناسی می‌تواند در بهبود وضع موجود کمک کند.

 

انتهای خبر/

نظرات بینندگان