کد خبر: ۱۶۴۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۲ - ۰۵ تير ۱۴۰۳
رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر در گفتگو با شیرازه خبر داد: 

ترویج سنت حسنه اطعام در دهه ولایت

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر گفت: برخلاف تصور عموم در موضوع اطعام برای ایام عاشورا و اربعین سفارشی نشده است؛ اما در رابطه به اطعام غدیر ۶ امام معصوم فرمایش دارند که یک پرس اطعام غدیر مثل این است که تمام شهدا، صدیقین و انبیا را شما اطعام دادید.

حجت‌الاسلام والمسلمین وحید احمدی در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت: مجاهدت در راه ایجاد و استقرار جامعه‌ای علوی و توسعه آن رسالتی است که علما و اندیشمندان شیعه و مجاهدان راه خدا در طول قرون متمادی با ایثار جان، مال و هستی خویش دنبال کرده‌اند. 


وی با اشاره به برنامه‌های دهه ولایت و امامت گفت: آغاز مراسم این دهه در استان فارس از روز عید قربان و ده روز زودتر از برنامه‌های دیگر استان‌ها برگزار شد. 


رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر بیان کرد: از روز اول ذی‌الحجه یک همایش بنام رهپویان غدیر با هماهنگی فعالان شهرستان‌های استان فارس که پرچم‌داران و سنگر داران ولایت امیرالمؤمنین هستند، انجام شد. 


احمدی در ادامه افزود: مراسم تبیینی همراه با جشن از شب عید قربان در مساجد و محلات مختلف در شیراز و دیگر شهرستان‌ها هم‌زمان با نماز مغرب و عشاء با اجرای گروه سرود، مسابقه و اهدا جوائز همراه بود.


این مقام مسئول به آثار و برکات دهه امامت ولایت اشاره کرد و گفت: در اجلاس بین‌المللی غدیر چندین شخصیت علمی در کشور و خارج از کشور حضور داشتند که یک مهمان وهابی و مسیحی در این برنامه به اسلام ایمان آوردند و شیعه شدند.


وی با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته بیان کرد: توزیع اقلام فرهنگی شامل پرچم، توزیع کتاب‌های مختلف با موضوع غدیر و خطبه غدیر، کتاب قصه‌های کودکان و نوجوانان، اجرای مسابقات در فضای مجازی و مسابقه کتاب از جمله اقدامات انجام شده در این روزها بود.


احمدی افزود: برخلاف تصور عموم در موضوع اطعام برای ایام عاشورا و اربعین سفارشی نشده است؛ اما در رابطه به اطعام غدیر ۶ امام معصوم فرمایش دارند که یک پرس اطعام غدیر مثل این است که تمام شهدا، صدیقین و انبیا را شما اطعام دادید.


رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: برای ترویج سنت حسنه یعنی اطعام غدیر با خیرین و مساجد طی هماهنگی‌های صورت گرفته تعداد ۶۰۰ هزار پرس اطعام در شهرستان‌های استان فارس و تعداد ۱۱۰ هزار پرس در شیراز پخت و توزیع انجام شد. 


وی تجلیل از سادات را یکی از مستحبات عید غدیر دانست و گفت: سادات گران‌قدر منشأ اثر هستند که از نظر علمی در جهان از گذشته بسیار دور تاکنون در مباحث اجتماعی و سیاسی حتی اقتصادی واقعاً منشأ خیر و برکت بودند. 


حجت‌الاسلام والمسلمین احمدی به برنامه‌های محوری در حرم شاه‌چراغ اشاره کرد و گفت: در روز عید غدیر سال‌هاست به عنوان تجدید میثاق با ولایت از مردم، زائران و نهاده‌های دولتی، ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی خود را مکلف می‌دانند که پای‌کار باشند و با تعامل دور هم جشن بزرگ غدیر را به پا داریم؛ زیرا این مراسم در نوع خود قابل توجه است.


وی در پایان گفت: آغوش بنیاد غدیر برای همه مردم باز است و از نظر علمی، نیروی انسانی و موقوفاتی که می‌توانند برای غدیر پشتوانه‌هایی نظیر برنامه‌های آموزشی و علمی داشته باشند نیازمندیم و امید داریم که با تعامل بهتر از قبل بتوانیم خدمتگزار امیرالمؤمنین باشیم.


به گزارش شیرازه، روز عید سعید غدیر روز اکمال دین و اتمام نعمت، روز تحقق استمرار رسالت، روز اعلان نظام اسلامی برای مدیریت جوامع بشری و روز انتصاب امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام به امامت و ولایت است که با اراده خداوند تبارک و تعالی و با دست پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) نویدبخش سعادت و تعالی انسان‌ها برای همیشه تاریخ است.


انتهای خبر/224224

برچسب ها: غدیر ، اطعام غدیر ، شیرازه
نظرات بینندگان