کد خبر: ۱۶۴۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۷ تير ۱۴۰۳
رئیس سازمان هیئات مذهبی کشور:

هیئات مذهبی پذیرای همه اقشار باشند

رئیس سازمان هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه هیئات مذهبی باید پذیرای همه اقشار باشند، بر ضرورت تشکیل شورای جوانان در کنار شورای اصلی هیئات مذهبی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مجید باباخانی در گردهمایی مسئولان و مداحان هیئات مذهبی سومین حرم اهل‌بیت(ع) که در موزه دفاع مقدس استان فارس در شیراز برگزار شد، گفت: اینکه دور هم جمع شده و ذکر مصائب و معارف اهل‌بیت(ع) می‌گوییم بسیار خوب است اما مهم این است که در این مجالس احیای امر اهل بیت(ع) کنیم.

وی با بیان اینکه دغدغه هیئات مذهبی باید همین شاکر بودن برای برپایی محافل ذکر و همچنین احیای امر اهل بیت(ع) باشد، افزود: علما احیای امر اهل‌بیت(ع) را به گونه‌های مختلف تفسیر کرده‌اند، اما مهم‌ترین مسئله، توجه به مسئله‌ مدنظر امام زمان است. یعنی در هر دوره‌ای مهم‌ترین مسئله امام زمان است که باید در این جلسات به آن پرداخته شود.

باباخانی با یادآوری اینکه در دوران غیبت مراجع تقلید و ولی فقیه این مسئله مهم را مشخص می‌کند، افزود: در دوران ستم‌شاهی می‌خواستند اصل مجالس اهل‌بیت(ع) را برچینند اما این مجالس در منازل برپا می‌شد. انقلاب اسلامی به وسیله هیئات مذهبی شکل گرفت و دوام آن هم توسط هیئتی‌ها انجام شده است.

رئیس سازمان هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی کشور با یادآوری اینکه هیئات مذهبی دفاع مقدس را هیئات کردند و شهدای ما برخاسته از هیئات مذهبی بودند، گفت: در دوران کرونا هم به دستور رهبر معظم انقلاب، هیئات مذهبی به میدان آمدند و با مساوات و همدلی، سعی در رفع مشکلات مردم کردند.

وی موضوع مهم مدنظر امروز رهبر معظم انقلاب را جهاد تبیین عنوان کرد و افزود: در دکترین فرهنگی رهبر فرزانه انقلاب، هیئات مذهبی جایگاه مهمی دارند و مسائل مهم انقلاب با هیئات در میدان گذاشته می‌شود. موضوعاتی نظیر سبک زندگی، خانواده، جمعیت، جهاد تبیین یعنی هیئات مذهبی اگرچه مهد برپایی ذکر معارف و مصائب اهل بیت(ع) هستند اما می‌توانند در این زمینه گره‌گشایی کنند.

باباخانی خطاب به اهالی هیئات مذهبی بیان کرد: باید بگردید ببینید گره اصلی کجاست. اگر باید جهاد تبیین کنیم این جهاد در کجاست و باید چه کنیم. یکی از مسائل این مسیر آن است که دشمن اصل ایستادگی و مقاومت جوانان ما را خدشه‌دار کرده است.

رئیس سازمان هیئات مذهبی و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی کشور ادامه داد: امروز روحیه ایستادگی، که برگرفته از زندگی امام حسین(ع) است، به برخی از جوانان منتقل نشده است و این کم کاری ماست لذا باید روش‌ها و ادبیاتمان را تغییر دهیم و هیئت مذهبی پذیرای همه اقشار جامعه باشد؛ باید بتوانیم با همه نوجوانان و جوانان صحبت کنیم.

وی بر ضرورت تشکیل شورای جوانان در کنار شورای اصلی هیئات مذهبی تأکید کرد و افزود: این شورا می‌تواند فکر جدید به هیئت منتقل کند و تیم بعدی هیئت را آموزش دهد و ابتکارات مختلف برای هیئت به ارمغان بیاورد. در کنار شورای اصلی هیئت، یک شورای جوانان باشد که بتواند فکر و فضای جدید را به هیئت منتقل کند.

باباخانی با بیان اینکه موضوع استقامت و مقاومت نقطه‌ای است که موجب پیروزی می‌شود، شاهد این سخن را اثبات حقانیت مردم مظلوم فلسطین غزه در دنیا عنوان کرد و افزود: مردم غزه خون دادند اما مقاومت کردند. راه ۵۰ ساله را در عرض یک سال طی کردند و حقانیت آنان به دانشگاه‌های آمریکا و اروپا رسید و در سازمان ملل قریب ۱۴۰ کشور به حقانیت آنان گواهی دادند.

وی با تأکید بر اینکه جوان باید بفهمد هر وقت ایستادگی کردیم، به عزت و پیروزی دست یافتیم، افزود: اگر امروز داخل کشور مشکلات است به دلیل عدم ایستادگی است. در طول تاریخ هرجا مسئول و مردم ایستادگی کردند، کشور آباد شد و هر جا سستی به خرج دادیم، ذلیل شدیم.

باباخانی در ادامه سخنان خود به در پیش‌رو بودن انتخابات اشاره کرد و افزود: هیئات مذهبی بحث مشارکت را در انتخابات تقویت کنند تا هم دل ولی امر مسلمین شادمان شده و هم پایه انقلاب اسلامی به این وسیله محکم شده و جلوی دشمن تهدیدات دفع شود.

وی هیئات مذهبی را منشأ ارتباط با مردم دانست و افزود: هرچه قدر آرا کمتر باشد، تهدید دشمن بیشتر می‌شود. باید برای حل مشکلات رئیس جمهوری که توانا باشد، روحیه انقلابی داشته و پرتلاش باشد را انتخاب کنیم و هر چقدر مشارکت بالاتر برود به نفع انقلاب اسلامی است چرا که در معادلات دنیا، نظام اسلامی با تک، تک این رأی‌ها دیده می‌شود.

انتهای خبر/

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیراز ، فارس ، فرهنگی
نظرات بینندگان