کد خبر: ۱۶۴۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۱ - ۰۸ تير ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

انتخابات وظیفه‌ای برای مردم

انتخابات مظهر حضور مردم، احقاق حق، توانایی و اقتدار ملی برای یک کشور است و همین حضور گسترده و همه‌جانبه مردم در انتخابات به نقطه قوت نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه ملی و بین‌المللی بدل شده است.

به گزارش خبرنگارگروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، انتخابات یک میدان سیاسی‌ای است که حضور مردم در آن به معنای واقعی کلمه لازم است؛ یعنی هم وظیفه‌ای است برای مردم هم حقّی است برای مردم حضور در انتخابات صرفاً تکلیف نیست؛ حق است؛ حقّ مردم است که انتخاب کنند آن کسی را که مایلند برایشان قانون بنویسد یا قانون را اجرا کند.

در همین راستا یوسف کارگر به خبرنگار این رسانه گفت: امروز روز سرنوشت‌سازی برای ملت بزرگ ایران است.

استقرار ۷۷ شعبه اخذ رأی در استهبان

وی افزود: به مردم ایران و به‌خصوص به مردم شهرستان استهبان توصیه می‌کنیم در انتخابات ریاست‌جمهوری شرکت کنند و رأی‌گیری خود را به ساعات پایانی نیندازند و در ساعات ابتدایی رأی خود را به صندوق بیندازند.

به گفته کارگر در شهرستان استهبان ۷۷ شعبه جهت اخذ رأی پیش‌بینی‌شده و همه ساز و کار جهت برگزاری انتخابات در کمال صحت، سلامت و امنیت فراهم شده است و همچنین تدابیر لازم امنیتی، پشتیبانی و اجرایی اتخاذ شده است. 

فرماندار شهرستان استهبان در ادامه بیان کرد: ما این قول را به مردم می‌دهیم که انتخابات خوبی را برگزار کنیم و امیدواریم مردم جهت مشارکت حداکثری به ندای مقام معظم رهبری لبیک بگویند و در انتخابات امروز مشارکت پر شور و با نشاطی داشته باشند. 

همچنین سعید خانی هم در گفتگو با خبرنگار این رسانه در خصوص انتخابات گفت: یکی از آثار و برکات حضور در انتخابات، ساختن و رسیدن به ایران قوی است که از اهداف انقلاب اسلامی در راه رسیدن به تمدن اسلامی است. 

وی همچنین دربارهٔ اهمیت حضور و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی بیان کرد: هر رأی شما مردم در روز انتخابات یک ادای دینی است به انقلاب اسلامی و رسیدن کشور ایران به قله‌هایی که مقام معظم رهبری فرمودند برسیم.

فرماندار شهرستان استهبان تصریح کرد: ان شاءالله با حضور شما مردم، دشمنان این سرزمین مأیوس می‌شوند و روز به‌ روز ما به سمت قله‌ها پیش می‌رویم و به تمدن اسلامی که زمینه‌ساز ظهور حضرت مهدی (عج) است خواهیم رسید. 

حضور در انتخابات علاوه بر پیشرفت کشور برای فرد بسیار حائز اهمیت است چرا که نسبت به انتخاب در هر موضوعی احساس تکلیف می‌کند و سعی بر انتخابی دارد که خوشایند زندگی‌اش باشد. 

 

 بر همین اساس سید جعفر ساجدی ضمن اشاره به آیه شریفه «هو الذی ایدک بنصره و بالمومنین» گفت: خداوند اولیا خودش را به‌ واسطه حضور اهل ایمان و مردم حاضر در صحنه یاری می‌کند و امروز روز انتخابات است.

وی افزود: ما در جمهوری اسلامی هر جا که توانستیم مردم را حاضر کنیم و از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم، مشکلات کشور را توانسته‌ایم برطرف کنیم همچنین در حوزه امنیت، در حوزه رشد ملی و در حوزه عزت آفرینی این مردم بودند که پای‌کار انقلاب ایستادند. 

امام‌جمعه شهرستان استهبان با بیان اینکه برای برطرف‌ شدن مشکلات اقتصادی و بقیه مسائلی که در کشور داریم تنها راه، حضور مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب یک دولت قوی است، ادامه داد: به تأسی از شهدا قصد قربت کنیم و به نیت بزرگ‌ترین عبادت که حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی و قوی‌شدن پشتوانه مردمی آن است، در این انتخابات شرکت کنیم، خداوند متعال بهترین خیرات را به مردم به‌ واسطه این مشارکت قوی رقم خواهد زد.

 

حامد استوار هم به خبرنگار این رسانه گفت: صبح امروز رأس ساعت هشت چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری آغاز شده است و مردم رأی‌های خود را به صندوق انداختند.


وی افزود: امروز، روز انتخاب ملی و اقتدار ملی است انتخابات بارزترین نماد مردم‌سالاری دینی است یعنی مردم خودشان تصمیم می‌گیرند و انتخاب می‌کنند و خودشان بر خودشان حکومت می‌کنند.

رئیس دادگستری شهرستان استهبان با بیان اینکه مردم‌سالاری دینی یعنی چه به این معنی است که مردم تحت لوای دین و اسلام جمهوریت را به منصه ظهور می‌گذارند و از این طریق مملکت را اداره می‌کنند، ادامه داد: امید داریم مردم ایران با حضور خود در پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح، کسی که دل در گرو نظام، انقلاب و مردم دارد یعنی کسی که باهوش باشد و بتواند دربزنگاه‌ها تصمیمات سخت بگیرد و کشور را اداره کند.

استوار با بیان اینکه امروز مردم سکان دستگاه اجرایی را به دست مردی خواهند داد که آینده چهار سال این کشور و مملکت را رقم خواهد زد، تصریح کرد: ما امروز با انتخاب خود تصمیم می‌گیریم چه کسی برای ما اقدامات اجرایی را به عمل برساند و بتواند آینده من، شما و فرزندانمان را تضمین کند به امید پیروزی ایرانی سربلند.

به گزارش شیرازه، ملت ایران اسلامی بارها نشان دادند با وجود معضلات اقتصادی نسبت به مقوله انتخابات دغدغه‌مندانه عمل می‌کنند و همین امر باعث می‌شود که مشکلات جامعه امروزی یکی پس از دیگری مرتفع شود.

از طرفی دیگر شور و شوق رأی اولی‌ها در کشور این روزها ستودنی است چرا که برای اولین‌بار در سرنوشت جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند تأثیرگذار هستند؛ از این‌ رو باید زمینه انتخاب اصلح را برای آن‌ها فراهم کرد تا با انتخاب صحیح به استقبال اولین رویداد سیاسی بروند.

انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

برچسب ها: شیراز ، فارس ، گزارش
نظرات بینندگان