کد خبر: ۱۶۴۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۸ - ۰۸ تير ۱۴۰۳
امام‌جمعه شیراز:

ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی ضرورت دارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر ضرورت ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، این کار را نیازمند تلاش پنج ساله مسجد و آموزش و پرورش در کنار هم دانست.

 به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز هشتم تیرماه در خطبه‌های نمازجمعه شیراز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی به محورهای سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه اشاره کرد و افزود: در محور سوم، سیاست‌های کلی رهبری در رابطه‌ با مسئله ارتقا فرهنگی و اجتماعی کشور اهداف برنامه هفتم را مشخص کرده است که در پنج سال آینده از نظر فرهنگی و اجتماعی باید چه پیشرفت‌هایی داشته باشیم و این سیاست‌ها همه در راستای این است که بتوانیم اسم اسلامی را که روی خود گذاشتیم، نگه داریم.

 وی با تأکید بر اینکه در برنامه هفتم دنبال این باشیم که چه‌ کارهایی از بُعد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی انجام دهیم که کشوری اسلامی و پیشرفته داشته باشیم، افزود: رهبر معظم در سرفصل مسائل مربوط به فرهنگ ۱۱ مسئله را ذکر کردند که پنج سال آینده پنج سال پیشرفت در این راستا است. اول در سبک زندگی اسلامی ایران نکاتی ذکر فرمودند.

 آیت‌الله دژکام اهمیت توجه به سبک زندگی ایرانی‌اسلامی را یادآور شد و افزود: نباید اجازه دهیم آمریکا با بوق‌ و کرنا و دستگاه‌های تبلیغاتی وسیع هر چیزی را به خورد جوانان بدهد. مقابله با این کار و ترویج سبک زندگی ایرانی‌اسلامی نیاز به ۵ سال تلاش مسجد و آموزش‌وپرورش و همه اقشار دارد.

 عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین به همبستگی ملی اشاره کرد و افزود: امروز انتخابات است؛ اما به برکت فرهنگی دینی، انتخابات با آرامش در حال برگزاری است چرا که همه با هم یکی هستیم. ممکن است سلیقه متفاوت باشد و هر کس به کاندیدا مورد نظر خود رأی دهد؛ اما دل‌ها با هم متحد است.
 

ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی ضرورت دارد

وی با بیان اینکه ولایت ایجاد همبستگی می‌کند و باید طی این پنج سال برای تقویت این مبانی همبستگی ایجاد کنیم، سرفصل دیگر مدنظر رهبر معظم انقلاب را ارتقای روحیه مقاومت عنوان کرد و گفت: روحیه عزاداری برای امام حسین (ع) و کسانی که اربعین می‌روند، روحیه مقاومت است. این افراد مقاومت را به‌عنوان درس فرهنگ حسینی و اسلامی به همه جهان صادر می‌کنند و به همین دلیل است که دشمن می‌خواهد به این روحیه ضربه بزند.

 آیت‌الله دژکام در ادامه سخنان خود گفت: اگر می‌خواهیم کاری کنیم، باید برای آن برنامه داشته باشیم و اگر می‌خواهیم بگوییم این دولت موفق بود یا نبود نیاز به شاخص داریم و طبق آن شاخص و برنامه‌های اجرا شده موفقیت دولت مشخص می‌شود. چون هر کس می‌تواند بگوید من کار کردم. برنامه مهم و لازم است؛ اما کافی نیست. باید همان‌طور که به برنامه‌ ریزی اهمیت می‌دهیم و لازم می‌دانیم، باید به دعا و توسل هم توجه داشته باشیم؛ چون خداست که اسباب انجام برنامه را فراهم می‌کند و این باور دینی ماست.

 امام‌جمعه شیراز با در پیش‌رو بودن روز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرد و گفت: مقداری شأن شهرداری را تنزل دادیم و این باید درست شود. طبق قانون شوراها و شهرداری‌ها؛ شهرداری دولت محلی است و این دولت محلی باید با حمایت مردم شهر را ارتقا و رشد دهند. در این زمینه تلاش‌هایی انجام می‌شود و جای تشکر دارد اما مردم باید این قضیه را تا جایی که در قانون ذکر شده جلو ببرند.

 آیت‌الله دژکام با بیان اینکه شهر اسلامی ویژگی‌هایی دارد اگر حمایت کنیم و شهرداری‌ها هم تلاش کنند به شهر اسلامی خواهیم رسید، تأکید کرد: باید در محله محوری و مسجد محوری بیش از این تلاش کنیم تا به شهر اسلامی برسیم.

 وی همچنین به در پیش‌رو بودن روز صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: حدود هفت درصد معادن دنیا را داریم. باید از معدن به‌عنوان چیزی که می‌تواند برای ما درآمد داشته باشد حسن استفاده کنیم آن را تخریب نکنیم؛ بلکه حسن استفاده کنیم. معادن و منابع در استان فارس زیاد است و اخیراً هم شنیده شده است که بزرگ‌ترین ذخیره گازی در استان فارس کشف شد. مدیران استان و نمایندگان و کسانی که می‌توانند، باید بهره‌برداری بیشتر از این ظریفت تلاش بیشتری کنند تا بتوانیم این درآمدها را برای کشورمان استفاده کنیم، ضمن اینکه حق بومی گزینی هم برای مردم استان فارس در حسن استفاده از این منابع لحاظ شود.

انتهای خبر/

 

 

منبع: ایسنا
برچسب ها: شیراز ، امام جمعه ، فارس
نظرات بینندگان