کد خبر: ۱۶۴۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۵۹ - ۱۱ تير ۱۴۰۳
عضو مجلس خبرگان رهبری در فارس تأکید کرد: 

پاسداری از نظام با حضور فعال در انتخابات

عضو مجلس خبرگان رهبری در فارس گفت: حکم عقل و شرع این است که ما این نظام را پاس بداریم، پاسداری این نعمت این است که ما در انتخابات حضور فعالی داشته باشیم تا برکات و آثار فراوان آن را در زندگی خودمان لمس کنیم.

علی‌اکبر کلانتری در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، گفت: مهم‌ترین ثمره انقلاب اسلامی و خون پاک شهیدان استقرار نظام مردم‌سالاری دینی است، نظامی که هم دین و هم مردم در آن نقش دارند. در واقع حاکمیت مردم در سرنوشت خودشان بالاترین نعمت الهی است که این هدیه از جانب خداوند متعال به ما ارزنده داشته شده است که نظام مردم‌سالاری دینی را برای ما احیا کند. 


وی افزود: حکم عقل و شرع این است که ما این نظام را پاس بداریم، پاسداری این نعمت این است که ما در انتخابات حضور فعالی داشته باشیم تا برکات و آثار فراوان آن در زندگی خودمان لمس کنیم؛ زیرا این حرکت مردم مایه اقتدار و استحکام و همچنین سربلندی ما در دیدگاه جهانیان می‌شود؛ لذا به همین دلیل است که ما می‌گوییم حضور در انتخابات به‌سرعت پیشروی کشور ما کمک می‌کند که ما باید این نعمت و سربلندی را قدر بدانیم.


عضو مجلس خبرگان رهبری در فارس در راستای اصول و ویژگی‌های فرد اصلح گفت: ما در حوزه انتخابات و شرکت در آن در واقع دو اصل واجب داریم که یکی از آنها حضور است و واجب دوم رأی به فرد اصلح است که بسیار هم مهم است پس اگر دقت نکنیم و همه جوانب را در نظر نگیریم همین یک رأی ما می‌تواند بسیار آثار و توابع داشته باشد؛ لذا این انتخاب در اصل واگذاری این مسئولیت مهم به فردی که در رأس دولت ما است و می‌خواهد کار برای مردم انجام بدهد بسیار اهمیت دارد.


کلانتری ادامه داد: فرد منتخب باید مردمی و ساده‌زیست باشد و عمیقاً به آرمان‌های امام راحل و ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند باشد، همچنین شجاع و اهل شهامت باشد تا بتواند با دشمن مقابله کند. با مشکلات کشور و دردهای مردم آشنا باشد و مشکلات را درک کرده باشد.


وی با بیان اینکه منتخب مردم باید شبیه‌ترین فرد به رئیس‌جمهور شهیدمان باشد تصریح کرد: کسی که می‌خواهد دنباله‌رو و شبیه شهید رئیسی باشد باید پرتلاش باشد، شب و روز نشناسد و اهل سختی باشد و خود را از مردم ما جدا نداند، پاک‌دست باشد و در رابطه با بیت‌المال مراقبت کند و همچنین در حوزه ارتباطات بین‌المللی و پیچیدگی‌های جهانی راه را گم نکند و واقف به امور باشد.


عضو مجلس خبرگان رهبری در فارس تأکید کرد: مردم باید در این روز موعود دقت کنند که فرد انتخابی از هر جهت شبیه به رئیس‌جمهور شهیدمان باشد و همچون سیدالشهدا خدمت دغدغه مردم را داشته باشد و مدیون و بدهکار جناح‌ها، گروه‌ها و احزاب نباشد و بدون حاشیه در این چهار سالی که در خدمت مردم است کار را به‌درستی پیش ببرد و گره‌های زندگی مردم را باز کند.


علی‌اکبر کلانتری افزود: شأن اصلی رئیس‌جمهور این است که با حفظ وحدت و آرامش و با کمال تقوا و اخلاق وظیفه‌ای که به عهده دارد را به نحو احسن انجام دهد.


وی در پایان ضمن دعوت از مردم برای شرکت در دور دوم انتخابات یادآور شد: به مردمی که همیشه در صحنه‌های مهم انقلاب حضور مؤثر داشته‌اند عرض می‌کنم که این حضور را محترم بشمارند و با حضور دوباره‌شان در این روز مهم و انتخاب فرد اصلح مهر تأیید دیگری بر نظام و اهداف نظام بزنند.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان