کد خبر: ۱۶۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۱۱ تير ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس خبر داد:

برداشت ۸۱۵ هزار تن گندم از مزارع فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: از ۲۳۲ هزار هکتار مزارع گندم در این استان تاکنون ۸۱۵ هزار تن گندم برداشت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، مجتبی دهقان‌پور در این باره گفت: کار برداشت گندم در استان از نیمه فروردین‌ماه در شهرستان‌های جنوبی آغاز شده و در شهریورماه در استان‌های شمالی فارس به پایان می‌رسد.

وی افزود: در سال زراعی جاری ۴۳۴ هزار هکتار از مزارع استان فارس به کشت گندم آبی و دیم اختصاص یافته است و تعداد ۱۵۰۰ دستگاه کمباین در سراسر استان فارس کار برداشت گندم را بر عهده دارند.

 دهقان‌پور اضافه کرد: حجم خرید گندم تولیدی در استان فارس از ۸۱۵ هزار تن عبور کرده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت بیش از یک میلیون تن گندم تولید و بیش از ۷۵۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید شود.
 رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه داد: این میزان گندم تولیدی از ۱۹۳ هزار هکتار زمین‌های آبی و ۳۹ هزار هکتار اراضی دیم برداشت شده است.

 دهقان‌پور تصریح کرد: تاکنون ۶۸۳ هزار تن گندم مازاد بر مصرف و نیاز کشاورزان در فارس، به‌صورت تضمینی توسط مراکز خرید و به قیمت هر کیلوگرم ۱۷۵ هزار ریال خریداری شده است.

 او با اشاره به اینکه برداشت گندم در حوزه جنوبی فارس پایان یافته، خاطرنشان کرد: در حال حاضر برداشت گندم در مرکز استان در حال انجام است که انتظار می‌رود گندم خریداری شده از بخش خصوصی و تشکل‌ها در سامانه خرید دولت ثبت شود تا آمار دقیق‌تری از میزان تولید این محصول در فارس اعلام شود.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان