کد خبر: ۱۶۴۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۳ - ۱۱ تير ۱۴۰۳
امام جمعه قیر و کارزین:

با مشارکت بالا به کشور عزت دهیم

امام جمعه قیر و کارزین گفت: هرچقدر که مشارکت بالا باشد عزت و اقتدار کشور بیشتر خواهد بود. در حقیقت مشارکت در انتخابات بالا، جمع شدن اراده و قدرت مردم در کنار یکدیگر است.

 محمدرضا صداقت در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، با اشاره به اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: هرچقدر که مشارکت بالا باشد عزت و اقتدار کشور بیشتر خواهد بود. در حقیقت مشارکت در انتخابات بالا، جمع شدن اراده و قدرت مردم در کنار یکدیگر است.

 
 وی افزود: هرچقدر رئیس‌جمهور با رأی بالاتری انتخاب شود در مجامع بین‌المللی هم اقتدار بیشتری دارد. کشورهای مختلف نسبت به رئیس‌جمهوری که قدرت مردمی دارد جایگاهش را بالاتر خواهند دید. در حقیقت انتخابات مظهر اراده مردم در تعیین سرنوشت و نوع مدیریت کشور است؛ لذا انتخابات پرشور باید انتظار همه ما از مردم باشد و مردم هم باید به این نکته توجه کنند که با این حرکت کشور اقتدار و عزت بیشتری خواهد داشت.

 
 صداقت در رابطه با انتخاب اصلح یادآور شد: انتخاب فرد اصلح که در واقع یک اصل است و اهمیتش کمتر از مشارکت بالا نیست چرا که رئیس‌جمهور به فرمایش مقام معظم رهبری درست است که انتخابات یک روز است؛ اما اثرگذاری این انتخاب در دوران چهارسال و بلکه به دهه‌های آینده هم می‌رسد؛ لذا تأثیر انتخابات ممکن است تا چهل سال بعد را هم مورد تأثیر خود قرار دهد.

 
 امام‌جمعه قیر و کارزین در راستای ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور اصلح بیان کرد: رئیس‌جمهور باید راست‌گو باشد، مردمی باشد و خود را خدمتگزار مردم بداند، برای خدمت آمده باشد. مثل رئیس‌جمهور شهیدمان که روحیه جهادی داشت و شب و روز در خدمت مردم و در کنار مردم بود. آمده بود که برای مردم خدمت کند پس کسی که خادم، ولایی، انقلابی و ولایت‌مدار باشد را می‌توان به‌عنوان رئیس‌جمهور اصلح انتخاب کرد.

 
 محمدرضا صداقت تصریح کرد: هدف از شرکت در انتخابات توسط داوطلبان ریاست‌جمهوری و همچنین فعالیت طرف‌داران آن‌ها باید خدمت به نظام مقدس اسلامی و پیشرفت آن برای درنوردیدن قله‌ها باشد و نه پیشبرد اغراض شخصی و جناحی، در این صورت شاهد اتفاقات مبارکی در کشور خواهیم بود.

 
 وی همچنین در راستای حضور مردم در روز انتخابات تأکید کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات هم دشمنان را مأیوس‌تر می‌کند و هم در فضای عمومی کشور امیدآفرین خواهد بود همچنین انتخاب صحیح، بهترین فرصت حل مشکلات کشور و تعالی جامعه را فراهم خواهد کرد و خدایی ناکرده انتخاب غیردقیق، حل مشکلات کشور را با کندی مواجه کرده و یا حتی بر مشکلات نیز می‌افزاید.

 

 انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان