کد خبر: ۱۶۴۳۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۴ - ۱۲ تير ۱۴۰۳
 رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس خبر داد:

دوره «حامیم» دانشجویی دانشگاه پیام‌نور در حرم شاه‌چراغ (ع)

دوره آموزشی بصیرتی «حامیم» ویژه دانشجویان دانشگاه پیام‌نور استان فارس به همت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام‌نور استان فارس محسن جاجرمی زاده، در ابتدای این دوره دو روزه که به میزبانی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) برگزار شد گفت: همه ما دانشگاهیان باید با بصیرت کامل و با شناخت قابلیت خودمان در جامعه در میدان باشیم.

رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس با اشاره به اینکه بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب، جوانان ما تکیه‌گاه و محور اصلی حرکت انقلاب هستند افزود: اگر نتوانیم خودمان را توانمند نموده و قدرت تحلیل پیدا کنیم در صحنه عمل هم مردد شده و چه‌بسا تصمیمی که در زمان و مکان مناسب می‌بایست اتخاذ کنیم انجام نشود.

وی همچنین با تأکید بر اینکه دانشجو باید با چشم باز و عمق نگرش به مسائل نگاه کند یادآور شد: مقام معظم رهبری فطرت‌های پاک دانشجویان و جوانان در سراسر جهان را خطاب قرار داده‌اند؛ چون با قرار گرفتن در مسیر درست تاریخ ارزش‌های انقلاب اسلامی را فریاد زدند و دفاع از مظلومین را در دستور کار قرار دادند.

جاجرمی زاده افزود: ما وظیفه داریم معرفت خود را نسبت به الگوهای حکمرانی در جمهوری اسلامی تقویت کنیم و ببینیم در این چند دهه چه جریان‌هایی شکل گرفتند و کدام جریان راه شهدا و انقلاب اسلامی را بهتر استمرار می‌بخشد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان فارس همچنین با اشاره به اینکه ما امروز با یک هویت تاریخی گذشته و امتداد آینده روبرو هستیم افزود: گذشته ما اسلام ناب و پرچم‌داری دفاع از مظلومین است که هویتمان با آن گره خورده است و آینده‌ای که وعده تاریخ و وعده خداوند متعال یعنی پرچم‌داری یکی از اولیای الهی در جهان است؛ بنابراین باید ببینیم کدام الگو ما را به هویت اصلی بازمی‌گرداند و آن مسیر را برای آیندگان ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: چشم مظلومین جهان به انتخابات ایران دوخته شده است و ان‌شاءالله مسیر تعالی‌بخشی که با رییس جمهور شهید آغاز شده بود توسط مردم با انتخاب اصلح ادامه یابد.

جاجرمی زاده تصریح کرد: در جنگ رسانه و جنگ روایت‌ها ممکن است موضوعات اشتباه درست جلوه داده شود و ما به‌عنوان دانشگاهیان می‌بایست در این عرصه تردیدها را بزداییم و تأثیرگذار باشیم.

همچنین در این برنامه دو روزه که با شرکت ۴۰ دانشجو برگزار می‌شود، خسرو شمسایی با موضوع جریان‌شناسی سیاسی، مؤمن‌زاده در مبحث ارتباطات و شبکه‌سازی و احمد فیجانی در موضوع جنگ نرم و رسانه ضمن ارائه آخرین پژوهش‌ها با دانشجویان شرکت‌کننده به گفتگو می‌نشینند.

انتهای خبر/

نظرات بینندگان