کد خبر: ۱۶۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۱۴ تير ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

راند دوم انتخابات ریاست جمهوری

امید داریم در راند دوم انتخابات شخصی رئیس جمهور آینده شود که با ادامه مسیر پر برکت شهید آیت‌الله رئیسی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی با تکیه بر روحیه انقلابی مسیر پرافتخار خدمتگزاری را ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، انتخابات دور دوم چهاردهمین دوره ریاست جمهوری جمعه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.


این در حالی است که در دور اول انتخابات ریاست جمهوری از ۵۸ هزار و ۶۴۰ شعبه در ۴۸۲ شهرستان شمارش شده که تعداد ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ رأی اخذ شده است.


تعداد آرا مسعود پزشکیان ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رأی، سعید جلیلی ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رأی، محمدباقر قالیباف ۳ میلیون و ۳۸۳ هزار و ۳۴۰ رأی و مصطفی پورمحمدی ۲۰۶ هزار و ۳۹۷ رأی شد و در نهایت پزشکیان و جلیلی نتوانستند نصف + یک رأی را کسب کنند و راهی مرحله دوم شدند.


 اکنون در آستانه یک انتخاب سرنوشت ساز قرار داریم؛ انتخابی که می‌تواند تضمین‌کننده پیشرفت کشور و آینده‌ای روشن برای فرزندان این مرز و بوم باشد و از طرفی اگر انتخاب نادرست انجام شود چه بسا جلوی پیشرفت کشور گرفته می‌شود.


بر همین اساس خبرنگار این رسانه با حضور در کوچه و بازارهای شهر شیراز با مردم این شهرستان در خصوص انتخابات ریاست جمهوری مصاحبه کرد.


مرتضی محمدی جوان ۳۵ساله شیرازی با اشاره به اهمیت انتخابات برای کشور گفت: انتخابات ریاست جمهوری از بُعد داخلی و به لحاظ بین‌المللی از اهمیت زیادی برخوردار است؛ لذا باید به این رکن اساسی مردم سالاری دینی اهمیت خاصی بدهیم ضمن اینکه چنین موضوعی را از بدو انقلاب اسلامی تاکنون ثابت کرده‌ایم.


وی افزود: حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری همواره تثبیت کننده مردم‌سالاری دینی است و این مشارکت آگاهانه مردم سرافراز ایران در سرنوشت خود و نظام جمهوری اسلامی تعیین کننده است.


احسان آبسالان دیگر شهروند شیرازی انتخابات را موجب پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور در سطح جهانی دانست و افزود: حضور مردم در بزنگاه‌های سیاسی باعث اقتدار کشور می‌شود و انتظار می‌رود مردم با شناخت و انتخاب فرد صالح در تصمیم‌سازی کشور سهیم باشند.


وی با اشاره به مناظرات کاندیدا گفت: بهتر است کاندیدا به دور از حواشی با مردم صادق باشند و ضمن ارائه برنامه‌های خود کمک کنند که مردم با آگاهی کامل رئیس جمهور آینده خود را انتخاب کنند.


این پایگاه تحلیلی خبری برای کمک به مخاطبین خود در شناخت فرد اصلح شرح حال دو نامزد انتخاباتی را به اشتراک می‌گذارد.

راند دوم انتخابات ریاست جمهوری


سعید جلیلی: 
 متولد ۱۵ شهریور ۱۳۴۴ سیاستمدار و دیپلمات ایرانی است که به‌عنوان عضو شورای راهبردی روابط خارجی، عضو حقیقی مجمع تشخیص مصلحت نظام و نمایندهٔ رهبر جمهوری اسلامی ایران در شورای‌عالی امنیت ملی از تیر ۱۳۸۷ فعالیت می‌کند.


جلیلی در جنگِ ایران و عراق رزمنده بود و در عملیات کربلا پنج پای راست خود را از دست داد که از سال ۱۳۶۸ وارد وزارت امور خارجه ایران شد و پس از عهده‌دار شدن سمت‌های مختلف و نیز مدتی فعالیت در دفتر رهبر جمهوری اسلامی ایران، در دولت محمود احمدی‌نژاد به معاونت اروپا و آمریکا این وزارتخانه رسید. 


وی از ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۲ سمت دبیر شورای‌عالی امنیت ملی و رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران را برعهده داشت، در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیز با شعار «جهاد بزرگ برای جهش ایران» نامزد شد؛ اما پیش از برگزاری انتخابات به نفع سید ابراهیم رئیسی انصراف داد و اکنون نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ است.


سعید جلیلی در مناظره‌هایش از گفتمان انقلاب اسلامی سخن می‌گوید و واژه «ما می‌توانیم» را همیشه تأکید می‌کند و معتقد است هر مشکلی راه‌حلی دارد و می‌تواند به خوبی از حقوق ملت در جهان دفاع کند و در مناظره پایانی شب گذشته نشان داد که می‌تواند حماسه بیافریند و حق مردم را از سیاست بازان بگیرد.


جلیلی در مناظره‌های دور اول و دوم انتخابات ریاست جمهوری بدون حاشیه با صبوری و تسلط کامل ضمن تبیین برنامه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و از همه مهم‌تر حقوق زنان را برای مردم تشریح کرد تا ثابت کند با برنامه به میدان انتخابات آمده است.


بر همین اساس محمدباقر قالیباف، علی‌رضا زاکانی و سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی سه کاندیدا دور اول چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی بیانیه‌ای حمایت خود را به سعید جلیلی در دور دوم انتخابات اعلام کردند. 

راند دوم انتخابات ریاست جمهوری


مسعود پزشکیان:
مسعود پزشکیان (زادهٔ ۷ مهر ۱۳۳۳ در مهاباد)، پزشک و سیاستمدار ایرانی است که از سال ۱۳۸۷ نمایندهٔ حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بوده است. او در دورهٔ دهم، به عنوان نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شد. پزشکیان پیش از این از ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴ سمت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را بر عهده داشت.


وی طی جنگ ایران و عراق، مسئول اعزام اکیپ‌های پزشکی به جبهه‌ها بود و هم‌زمان به‌صورت رزمنده و پزشک خدمت می‌کرد، در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۰ در دوره وزارت محمد فرهادی، معاون سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در کابینه نخست سید محمد خاتمی بود.


پزشکیان در سال ۱۳۸۶ در دوره هشتم مجلس شورای اسلامی برای اولین‌بار به‌عنوان نماینده آذربایجان شرقی راهی مجلس شد و در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد.
 وی نمایندهٔ جبهه اصلاحات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ است و خاتمی و حسن روحانی، جواد ظریف از پزشکیان اعلام پشتیبانی کردند.


پزشکیان در طول پنج دوره در کسوت نمایندگی مجلس باید گزارش دهد که کدام طرح را برای حل مشکلات کشور از جمله مشکلات بخش بهداشت و درمان ارائه کرده است و همیشه به عنوان منتقد دولت شهید رئیسی در مصاحبه‌ها لب به اعتراض می‌گشود و جالب است در دولت یازدهم و دوازدهم که بدترین و ناکارآمدترین دولت در طول تاریخ انقلاب اسلامی بود، هیچ اعتراضی نکرد.


نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مناظره با به کار بردن تعابیر نامناسب نسبت به رهبر معظم انقلاب اسلامی و شهید سلیمانی «موی دماغ امریکا بود» صدای اعتراض عموم ملت را در آورد.


 تا جایی که آیت‌الله دژکام در بیانیه‌ای خطاب به پزشکیان گفت: بخشی از بیانات جنابعالی در جریان برگزاری مناظره انتخاباتی دوشنبه شب مورخ ۱۱ تیرماه ۱۴۰۳ که به صورت زنده از رسانه ملی و سایر رسانه‌ها در مقابل چشمان بصیر مردم سرافراز و ولایت‌مدار ایران اسلامی نسبت به سردار سرافراز سپاه اسلام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و به ویژه در خصوص نایب امام‌زمان (عج) حضرت آیت‌الله‌العظمی امام‌خامنه‌ای (مدظله‌العالی) مطرح شد، موجب تأسف و تألم خاطر مردم مؤمن و متدین سراسر کشور و به خصوص خطّه سرافراز استان فارس شد.


نماینده ولی‌فقیه در استان فارس افزود: از شما دقت نظر بیشتری در بیان مطالب و ادبیات گفتاری و مواضع اعلامی انتظار می‌رود و زندگی زودگذر دنیا برای کسب قدرت و چند رأی ارزش عقوبت الهی و فدا کردن سرای باقی و قیامت را ندارد. لازم است به نحو مطلوب نسبت به جبران این بیانات اقدام لازم را معمول نمایید.


سخن پایانی: 
قطعاً مردم آگاه ایران اسلامی نشان خواهند داد که با انتخاب شایسته بر اساس منویات مقام معظم رهبری هرگز به شرایط گذشته برنخواهند گشت. 


 امید داریم رئیس جمهور آینده با ادامه مسیر پر برکت شهید آیت‌الله رئیسی در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، پیشرفت همه جانبه ایران اسلامی در سطح ملی و بین‌المللی، حل مشکلات و خدمت صادقانه به مردم با تکیه بر روحیه انقلابی مسیر پرافتخار خدمتگزاری را ادامه دهد.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: انتخابات ، مناظره ، شیرازه
نظرات بینندگان