کد خبر: ۱۶۴۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۳ - ۱۴ تير ۱۴۰۳
رئیس اداره راه و شهرسازی قیر و کارزین خبرداد:

ارتباط مسکن ملی با طرح جمعیت جوانی

در شهر قیر تعداد ۷۳ قطعه زمین رایگان سه فرزندی، ۴۰ قطعه زمین رایگان چهار فرزندی واگذار شده است و در شهر کارزین ۷۰ قطعه زمین رایگان سه و چهار فرزندی هفته آینده قرعه‌کشی و واگذار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، نورالله نامداری گفت:به همت دولت شهید آیت‌الله رئیسی در شهرستان قیر و کارزین، ۲۰۶ واحد مسکن شهر قیر در گام اول به پیشرفت ۶۰ درصدی رسیده است و در گام دوم در مرحله آماده‌سازی قرار دارد که برای ساختن خانه به مردم واگذار می‌شود.

رئیس اداره راه و شهرسازی قیر و کارزین اظهار کرد: با توجه به اینکه در ابتدای شروع نهضت ملی مسکن مشکل اساسی تأمین زمین برای اجرای پروژه‌ها بود خدا را شکر به همت دولت شهید رئیسی و با پیگیری و همکاری دستگاه‌های مختلف در شهرستان در شهر قیر ۳۶۷ هکتار، در شهر کارزین ۳۴ هکتار، در شهر مبارک آباد ۱۴ هکتار، در شهر افزر ۲۵ هکتار زمین جهت اجرای این پروژه ملی اختصاص‌داده‌شده است.

 

 نورالله نامداری عنوان کرد: تا امروز در شهرستان قیر و کارزین ۲۵۰۰ نفر واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن هستند که از این واجدین شرایط تعداد ۷۰۰ نفر آنها در طرح جوانی جمعیت ۳ و ۴ فرزندی قرار گرفته‌اند.

 

 وی با بیان اینکه پروژه ملی مسکن شهرستان قیر و کارزین در شهر قیر در گام اول ۲۰۶ و گام دوم ۲۳۶ واحدی تعریف شده است بیان کرد: پروژه ۲۰۶ واحدی گام یک شهر قیر بیش از ۶۰ درصد پیشرفت داشته است که هم اکنون سقف دوم آن زده شده و به مرحله نازک‌کاری رسیده است که تا پایان سال ۱۴۰۳ تحویل مردم داده می‌شود.

 

 نامداری ادامه داد: پروژه گام دوم ۲۳۶ واحدی مسکن ملی شهر قیر که کلنگ‌زنی آن در اسفندماه سال ۱۴۰۲ توسط استاندار فارس زده شده بود که بخش عمده‌ای از آن در مرحله آماده‌سازی قرار دارد که برای ساختن خانه به مردم واگذار می‌شود.

 

 وی در خصوص واگذاری زمین به مشمولان طرح ملی جوانی جمعیت گفت: در شهر قیر تعداد ۷۳ قطعه زمین رایگان سه فرزندی، ۴۰ قطعه زمین رایگان چهار فرزندی واگذار شده است و در شهر کارزین ۷۰ قطعه زمین رایگان سه و چهار فرزندی هفته آینده قرعه‌کشی و واگذار خواهد شد.

 

 رئیس اداره راه و شهرسازی قیر و کارزین با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دیگر شهرهای شهرستان عنوان کرد: در امام شهر که توسط بنیاد مسکن شهرستان قیر و کارزین در حال اجرا است پروژه ۱۱۰ واحدی پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی داشته است. در شهر کارزین به‌زودی شروع می‌شود و در شهرهای افزر و مبارک آباد پس از مراحل اداری در استانداری فارس در مسیر اجرا قرار خواهند گرفت.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان