کد خبر: ۱۶۴۴۰۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۸ - ۱۷ تير ۱۴۰۳
وصیت‌نامه شهید جمشید جاویدیان: 

خون شهیدان امتداد خون پاک شهیدان کربلاست

سفیر عشق شهید است و ارباب عشق حسین (ع) و وادی عشاق کربلا جایی که ارباب عشق سر به باد می‌دهد تا اسرار عشاق را بازگو کند که برای عشاق راهی جز از کربلا گذشتن نیست.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از شاهد نیوز، جمشید جاودانیان استاد بزرگ چتربازی، کوهنوردی، جودو، تکواندو، کاراته، غواصی و تکاوری ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال ۱۳۴۱ در شهر مرودشت فارس دیده به دنیا آمد و پس از گذراندن دوران نوجوانی و جوانی و طی‌کردن مقاطع تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان در سال ۱۳۵۹ پا به دانشکده افسری گذاشت.


وی در سال ۱۳۶۳ به سمت فرماندهی گروهان سوم گردان ۱۰۱ تیپ ۵۵ هوابرد شیراز تعیین و برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی راهی مناطق عملیاتی غرب کشور در کردستان شد.


جاویدیان در ۱۳۶۶/۴/۳۱در زیر قلهٔ «کهنه ریگ» در منطقهٔ سومار، بر اثر اصابت ترکش خمپاره زخمی شد و بر اثر درگیری شدید و حجم بالای آتش و نبودن امکانات نجات، به شهادت رسید.


انتهای خبر/


تاریخ شهادت این شهید گران‌قدر ۱۳۶۶/۴/۳۱ است که مزار این شهید گران‌قدر، در گلزار شهدای شیراز است.


متن وصیت: 


ای حسین! تو که در کربلا یکایک شهدا را در آغوش می‌کشیدی و می‌بوسیدی و وداع می‌کردی آیا ممکن است هنگامی که من نیز به خاک و خون می غلطم، تو دست مهربانت را بر قلب من بگذاری و عطش عشق مرا به خود، سیراب کنی؟!


خدایا! تو را شکر می‌کنم که مرا در کوی غم گداختی و در دریای درد، آب­دیده کردی و در برابر حوادث روزگار، رویین تنم کردی تا سخت‌ترین مشکلات حیات و خطرناک‌ترین ضربه‌های تاریخ را عارفانه و عاشقانه تحمل کنم.

نظرات بینندگان