کد خبر: ۱۶۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۱ - ۱۷ تير ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛

فعالیت پروژه بزرگ‌مقیاس شهرداری شیراز

پروژه زیر گذر گویم یک پروژه تأثیرگذار و بزرگ‌مقیاس است و تکمیل آن جز پروژه‌های بحرانی شهرداری است که اکنون از آب‌وگل درآمده است و طی چند ماه آینده به افتتاح خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، چهاردهمین بازدید شهردار شیراز و خبرنگاران از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ‌مقیاس زیرگذر گویم امروز شانزدهم تیرماه سال ۱۴۰۳ با حضور یکی از نماینده مجلس شورای اسلامی شیراز و زرقان، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز و همچنین یاوران شورای گویم انجام شد.

در ابتدا معاون فنی عمرانی شهردار شیراز با تشریح هدف بازدید از پروژه زیرگذر گویم گفت: عملیات عمرانی این پروژه در سال ۱۴۰۱ با مشکلاتی آغاز شد و از جمله پروژه‌های بحرانی شهرداری به‌حساب می‌آید.

محمد امین ادامه داد: بیش از ۲۰ واحد مسکونی، ملکی همچنین تجاری جز معارضین این پروژه بودند همچنین پنج مورد اماکن عمومی وجود داشت که می‌بایستی به تملک درآید و با همکاری و تعامل شهردار منطقه میسر گردید، همچنین ۱۵۶ قرارداد مغازه تنظیم شد.

فعالیت پروژه بزرگ‌مقیاس شهرداری شیراز

وی با اشاره به شبکه زیر ساختی این پروژه و تشبیه آن به تارعنکبوت بیان کرد: همکاری ارگان‌ها در این مدت ستودنی بود؛ زیرا بیش از ۲ الی ۳ کیلومتر معارض ملی جز پروژه بود که شامل آب و برق، مخابرات می‌شد.

معاون فنی عمرانی شهردار شیراز تأکید کرد: برنامه زمان‌بندی جهت اجرای این پروژه ۴ الی ۵ سال پیش‌بینی‌شده است؛ اما به همت همکاران و پیشرفت ۷۵ درصد این پروژه امید است در پایان سال دوم به بهره‌برداری و افتتاح برسد.

این مقام مسئول در مورد ویژگی‌های این پروژه ادامه داد: طول کل پروژه هزار و ۹۰۰ متر و طول زیر گذر نیمه مسقف ۱۱ هزار و ۳۰ متر است، همچنین طول کل رمپ‌ها مورداستفاده ۸۰۰ متر است، و تعداد خطوط عبوری زیرگذر و عبور بر و گذر هر کدام ۳ خط است و نیز ارتفاع آن ۶ متر و نیم است.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه اکنون در شمال غرب شهر شیراز قرار گرفته‌ایم تصریح کرد: شهرداری با جدیت از شمال غرب تا جنوب شرق شهر و از شمال تا جنوب به فعالیت پرداخته است و با همکاری شورای شهر در صدد اجرای یک برنامه صد همتی هستند که از جمله آن تکمیل دو تقاطع بحرانی در بزرگراه شهید استوار را می‌توان نام برد.

فعالیت پروژه بزرگ‌مقیاس شهرداری شیراز

وی تأکید کرد: پروژه زیرگذر گویم یک پروژه تأثیرگذار و بزرگ‌مقیاس است و تکمیل آن جز پروژه‌های بحرانی شهرداری است که اکنون از آب‌وگل درآمده است و طی چند ماه آینده به افتتاح خواهد رسید.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جهش بسیار خوب در روند پیشرفت پروژه‌ها در شیراز افزود: از خدمات ارائه شده در پروژه گویم می‌توان به ۷ کیلومتری تقاطع غیرهمسطح قطعه ۷ آزادراه که به سمت صدرا اجرا شده است؛یاد کرد،روند پیشبرد کار توسط دو پیمانکار پیش می‌رود که بتوان بخشی از ترافیک آزادراه را به صدرا منتقل کنیم و این بار ترافیکی را از خروجی‌های صدرا هدایت و کنترل کنیم.

ادامه داد: مسیر تنگ خیاره به لپویی که آن نیز به شکل بزرگراهی تعریف شده است و تا ورودی گویم در حال انجام است و امید است ظرف ماه آینده بتوان یک مسیر رفت و برگشت را به اتمام برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: یک قطعه زمین به مبلغ حدود هزار میلیارد تومان به‌عنوان سهم دولت با خاتم اوصیا تهاتر شد تا به‌صورت منابع موردنیاز جهت قطعه ۷ و ۸ اعمال شد.

جعفر قادری ادامه داد: جهت مسیر قلات به گود گویم نیز برنامه‌ریزی‌هایی مدنظر است و حدود ۱۵ کیلومتر انتخاب شده است که به‌زودی کلنگ‌زنی می‌شود.

فعالیت پروژه بزرگ‌مقیاس شهرداری شیراز

ابراهیم حسینی ضمن قدردانی از حضور حداکثری مردم شیراز پای صندوق‌های رأی، افزود: امیدواریم به‌زودی با تلاش همکاران بتوانیم شاهد بهره‌برداری این پروژه باشیم و توضیحات خود را منوط به بهره برداری از پروژه کرد.

به گزارش شیرازه، امیدواریم شهرداری شیراز بتواند به‌زودی پروژه‌های بزرگ‌مقیاس را به پایان برساند و خدمات بسیار خوبی را به مردم شهر شیراز ارائه دهد.

فعالیت پروژه بزرگ‌مقیاس شهرداری شیراز

 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: گویم ، زیرگذر ، شیراز ، فارس ، شهرداری
نظرات بینندگان