کد خبر: ۱۶۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۱ تير ۱۴۰۳
  فارس در هفته‌ای که گذشت؛ 

از انتخابات تا محرم

آنچه از این‌ پس در قالب بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، در نظر داریم به منظور اطلاع از مهم‌ترین اخبار استان فارس گزیده‌ای از خبرهایی که طی یک هفته گذشته در استان اتفاق افتاده را در قالب یک بسته خبری به مخاطبان فرهیخته پایگاه تحلیلی خبری شیرازه ارائه دهیم.
 
 آنچه از این پس در قالب این بسته خبری با عنوان «فارس در هفته‌ای که گذشت» منتشر خواهد شد اَهم اخبار شیراز و دیگر شهرستان‌های فارس است.
 
 از شنبه تا پنج‌شنبه در فارس چه خبر بود؟

از انتخابات تا محرم
 
 
 انتخابات سالم در استان فارس
 انتخابات ریاست‌جمهوری در این استان خبر داد و گفت: انتخابات در استان سالم و بدون هیچ مشکلی برگزار شد.
 
 دریافت ۳۵۰ اثر در جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس
 دبیر اجرایی ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی استان فارس گفت: پس از اعلام فراخوان مرحله استانی ششمین جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت در فضای مجازی فارس در ۱۰ اسفندماه سال گذشته تا پایان مهلت قانونی، ۳۵۷ اثر در دو بخش دانش‌آموزی و عمومی و در پنج محور به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

 

از انتخابات تا محرم
 
 فعالیت پروژه بزرگ‌مقیاس شهرداری شیراز
 پروژه زیر گذر گویم یک پروژه تأثیرگذار و بزرگ‌مقیاس است و تکمیل آن جز پروژه‌های بحرانی شهرداری است که اکنون از آب‌وگل درآمده است و طی چند ماه آینده به افتتاح خواهد رسید.
 
 آزادگان عالم زیر خیمه امام حسین ( ع) هستند
 رئیس شورای هیئات مذهبی استان فارس بیان کرد: امسال شعار هیئات مذهبی این است که آزادگان عالم زیر خیمه امام حسین ( ع) هستند که با توجه به نامه مقام معظم رهبری که به دانشجویان آمریکایی نوشته و تذکر داده شد که شما باید با فریاد مطالبه‌گری خود در سمت درست تاریخ بایستید که می‌بایست امسال این شعار تبیین شود.

 

از انتخابات تا محرم
 
 رفع مسئله ترافیکی بولوار آیت‌الله میرزای شیرازی
 شهردار منطقه ۶ شیراز گفت: رأی قطعی کمیسیون ماده ۱۰۰ در خصوص عملیات پلمب یک مرکز آموزشی پیرو درخواست‌های مکرر شهروندان و رسیدگی به یکی از مهم‌ترین گره‌های ترافیکی در بولوار آیت‌الله میرزایی شیرازی در دستور کار قرار گرفت.
 
 فاصله عملکرد برخی مدیران با انتظارات نمایندگان
 نماینده شیراز و زرقان در مجلس معتقد است؛ هر فرد دیگری هم به جز دکتر پزشکیان بر کرسی قوه مجریه تکیه زده بود بعضی از مدیریت‌ها باید در استان تغییر می‌یافت چرا که بعضی از این مدیریت‌ها به دلیل ضعف جدی نیاز به تغییر و تحولات دارد.
 
 
  پارکینگ عمومی در شیراز احداث می‌شود
 معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز از احداث پنج پارکینگ عمومی در این کلان‌شهر خبر داد.
 
 ایجاد بازارچه از مزرعه تا سفره
 نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان در توضیح طرح «از مزرعه تا سفره» بیان کرد: در سطح شهر فضاهایی با نام طرح «از مزرعه تا سفره» که غرفه‌های گذاشته شده‌اند برای خرید جنس ارزان‌تر و در کنار آن بازارچه‌های محلی راه‌اندازی شد تا با استفاده از آن تولیدات خانگی خود را به فروش برسانند.
 
 ورود نخستین گروه از حجاج به شیراز
 مدیرکل فرودگاه‌های فارس گفت: نخستین گروه از حجاج خانه خدا از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، بعدازظهر دوشنبه هجدهم تیرماه از جده وارد فرودگاه بین‌المللی شیراز شدند.

 

از انتخابات تا محرم
 
 


 تخصیص ردیف بودجه مستقیم به حرم شاه‌چراغ (ع)
 نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: ردیف بودجه حرم شاه‌چراغ (ع) از وزارت راه و شهرسازی به تولیت حرم مطهر منتقل می‌شود.
 
 شیراز میزبان مسابقات ورزشی دانش‌آموزان ابتدایی کشور
 معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش‌وپرورش فارس گفت: مسابقات ورزشی دانش‌آموزان دوره ابتدایی کشور تابستان امسال در شیراز برگزار می‌شود.
 
 نهضت حسینی و گفتمان زینبی
 شعار امسال هفته امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر نهضت حسینی و گفتمان زینبی است.

 

از انتخابات تا محرم
 
 تجربی‌ها پرشمارترین داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ در فارس
 نمایندۀ تام‌الاختیار سازمان سنجش در فارس گفت: نوبت دوم آزمون سراسری ۱۴۰۳، هم‌زمان با سراسر کشور، روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ تیرماه، با حضور ۶۵ هزار و ۵۷ داوطلب در فارس برگزار می‌شود.
 
 درخشیدن پسر آباده‌ای در مسابقات تکواندو عمان
 کیارش دهقانی تکواندوکار آباده ای در مسابقات چهار جانبه تکواندو کشور عمان توانست با کسب مدال برنز برای شهر خود افتخارآفرینی کند.
 
 رقابت ۱۲۵ دانشجو در المپیاد علمی کشور
 معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: ۱۲۵ دانشجو از دانشگاه‌های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور برای ورود به شانزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور، امروز در شیراز رقابت می‌کنند.
 
 کشف سلاح و لاشه شکار غیرمجاز در شیراز
 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شیراز گفت: طی ۱۰ روز گذشته ۵ قبضه اسلحه ساچمه زنی و لاشه یک قطعه کبوتر وحشی همچنین ۷۵۰ متر تور ماهیگیری راه‌بند غیرمجاز و تعداد ۱۰۰ قطعه ماهی به همراه لاشه یک رأس قوچ وحشی از متخلفین شکار و صید در این شهرستان کشف و ضبط شده است.
 
 نداشتن امنیت شغلی و درآمد پایدار در تئاتر
 چهره برتر هنر انقلاب استان فارس در سال ۱۴۰۲ در بخش هنرهای نمایشی گفت: چالش اصلی هنرمندان مشکلات مالی و نبود امنیت شغلی است و متولیان هنر نیز درک زیادی از مشکلات جامعه هنری ندارند.
 
 تا بسته خبری دیگر و هفته بعد بدرود...

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان