کد خبر: ۱۶۴۴۷۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۲۲ تير ۱۴۰۳
حجت‌الاسلام مصطفی خاوری:

شورای‌نگهبان یکی از پایه‌های اصولی نظام است

امام‌جمعه مرودشت بیان کرد: شورای نگهبان یکی از پایه‌های اصولی و اساسی نظام است که توانسته در طول ۴۲ سال عمر پربرکت انقلاب به خوبی از دستاوردهای نظام و انقلاب پاسداری و حفاظت کند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام مصطفی خاوری با اشاره به قیام توحیدی و الهی امام حسین (ع) تأکید کرد: پیام عاشورا برای مسلمانان ایستادگی بر روی اصول اسلام است.


وی با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی تصریح کرد: برگزاری و نوع عزاداری‌ها برای سید و سالار شهیدان، نباید به آرمان‌های امام حسین (ع) و عاشورا لطمه بزند.


امام‌جمعه مرودشت افزود: ایثارگری و شهادت، مقاومت و پایداری، عشق به خدا و عبودیت حق، اجرای احکام الهی و امر به معروف و نهی از منکر، زنده نگهداشتن ارزش‌های الهی و جلوگیری از انحراف اسلام از آرمان‌های مهم قیام عاشورای حسینی است.


وی افزود: عزاداری امام حسین (ع) و دهه‌های محرم و صفر باید به‌دور از هرگونه مبالغه و خرافه‌گرایی انجام شود و در مجالس عزاداری و آیین‌های سوگواری اباعبدالله حسین (ع) نباید آسیبی به مسئله اصلی قیام امام حسین (ع) و اهداف آن وارد شود.


خطیب جمعه مرودشت تصریح کرد: در آیین‌های عزاداری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) باید اهداف قیام عاشورا و امر به معروف و نهی از منکر تبیین شود و به مسئله نماز که امام حسین (ع) برای اقامه آن قیام کرد باید در این آیین‌ها مورد توجه قرار گیرد.


وی اظهار کرد: استکبار جهانی در سطح جهان به دنبال تضعیف شیعیان است و در این زمینه شیعیان باید بیداری و هوشیاری خود را حفظ کنند.


امام‌جمعه مرودشت اشاره‌ای به افزایش مشارکت مردم در دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری نمود و افزود: در برخی دوره‌ها تا میزان ۸۰ درصد حضور مردم در پای صندوق رأی و انتخابات بوده است که این امر به یکباره به ۴۰ درصد رسیده است و چنانچه این موضوع واکاوی گردد متوجه خواهیم شد که دلیل آن نارضایتی مردم از برخی مسئولان و فشارهای اقتصادی، تورم و مشکلات معیشتی موجود است.


خاوری در ادامه با بیان اینکه دولت جدید برای تداوم راه شهید جمهور باید بر امیدآفرینی و آگاهی بخشی در جامعه اهتمام جدی داشته باشد، بیان داشت: مدیران و مسئولان در دولت جدید منتخب در راستای خدمتگزاری به مردم باید ۲ مؤلفه مهم امید آفرینی و آگاهی بخشی در جامعه یعنی همان جهاد تبیین بر اساس منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار دهند.


امام‌جمعه مرودشت ۲۶ تیرماه فرارسیدن روز شورای نگهبان را تبریک گفت و تصریح کرد: شورای نگهبان به خاطر اینکه اسلامیت نظام حفظ شود، یک جایگاه بی بدیلی دارد و این شورا سه وظیفه مهم دارد که شامل نظارت بر قانون‌گذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات است.


وی بیان کرد: شورای نگهبان یکی از پایه‌های اصولی و اساسی نظام است که توانسته در طول ۴۲ سال عمر پربرکت انقلاب به خوبی از دستاوردهای نظام و انقلاب پاسداری و حفاظت کند.

نظرات بینندگان