کد خبر: ۱۶۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۰ - ۲۲ تير ۱۴۰۳
امام جمعه خرامه مطرح کرد:

دنیا طلبی در دوران زندگی امام حسین ( ع)

امام جمعه خرامه در خطبه‌های نماز جمعه امروز بیست و دوم تیرماه گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی دوران زندگی امام حسین (ع)، بسنده کردن مردم و اجتماع به دین حداقلی و پرداختن به دنیای بی‌ارزش مادی بود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام کشاورزی در خطبه نمازجمعه امروز ۲۲  تیرماه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه عزای امام حسین (ع) یادآور شد: بزرگ‌ترین حزن، حزن در مصیبت و سوگواری امام حسین (ع) است.
 
 
 وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی در زمان امام حسین (ع) گفت: یکی از آسیب‌های اجتماعی دوران زندگی امام حسین (ع)، بسنده کردن مردم و اجتماع به دین حداقلی و پرداختن به دنیای بی‌ارزش مادی بود همچنین دنیاطلبی و تقلیل ارزش‌های دینی از دیگر آسیب‌های اجتماعی مردم در دوران زندگی امام حسین ( ع) بود که دنیای مادی را بر دنیای معنوی ترجیح می‌دادند.
 
 امام‌جمعه خرامه ضمن توصیه به تقوای الهی و امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: امر به معروف و نهی از منکر یکی از دستورات مؤکد اسلام است که فرد در این راه از جان و آبروی خود هزینه می‌کند.
 
 
 حجت‌الاسلام والمسلمین کشاورزی افزود: کسانی که صحنهٔ تاسوعا و عاشورا را پیش آوردند و مقابل امام حسین ( ع) ایستادند و به بر روی ایشان شمشیر کشیدند همان کسانی هستند که طرف‌دار حداقل‌های دین بودند و ظاهرپرست و دنیاپرست بودند.
 
 
 وی ضمن تشکر از هیئات مذهبی جهت برپایی این مراسمات باشکوه تأکید کرد: رعایت نظم و انضباط به هیئت‌های عزاداری در برگزاری مراسم عزاداری و ممانعت از عبور موتور در بین دسته‌های عزاداری و همچنین رعایت نظافت معابر و خیابان‌ها از سوی هیئت‌های عزاداری دارای اهمیت بسیاری است.
 
 
 امام‌جمعه خرامه با اشاره به حماسه پرشور مردم در انتخابات هفته گذاشته خاطرنشان کرد: این حماسه عظیم و این حضور پرشکوه ۵۰ درصدی مردم در انتخابات نشانگر اعتماد و ولایت‌مداری مردم ما نسبت به نظام مقدس جمهوری است.
 
 حجت‌الاسلام والمسلمین کشاورزی افزود: رفاقت بعد از انتخابات به‌جای رقابت می‌تواند گره‌گشای بسیاری از مشکلات باشد. مردم ما بایستی با آگاهی و بشارت خود این فضای رقابتی که در هفته‌های قبل در کشور حاکم بود را به فضای همدلی و رفاقت تبدیل کنند.
 
 
 وی در پایان از مسئولان شهرستان پیگیری مشکلات بحران آب در شهرستان خرامه و انتقال قطعی و حتمی خط انتقال آب از سد درودزن به شهرستان خرامه را یادآور شد.
 
 انتهای خبر/۲۲۴۲۲۴

نظرات بینندگان