کد خبر: ۱۶۴۴۷۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۳ - ۲۲ تير ۱۴۰۳
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین تندگام:

تقوای الهی تبعیت از اهل‌بیت است

امام‌جمعه شهر دبیران گفت: تقوای الهی، تبعیت از اهل‌بیت جز لاینفک آن است، یکی از ثمراتش عاقبت به خیری در دنیا و آخرت است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احسان تندگام در خطبه نمازجمعه امروز ۲۲ تیرماه ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ماه عزای امام حسین (ع) با توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی گفت: تقوا به دست نمی‌آید مگر با الگوگیری از اهل‌بیت عصمت و طهارت خاصه حضرت سیدالشهدا و اصحاب باوفایش.
 
 خطیب جمعه شهر دبیران خاطرنشان کرد: دیدگاه اهل‌بیت نسبت به شهادت مشخص است چنانچه بعد از همه حوادث ناگواری که در کربلا اتفاق افتاد، از حضرت زینب سوال کردند در صحنه عاشورا چه دیدی ایشان با صدای رسا فرمود ما رایت الّا جمیلا، جز زیبایی چیزی ندیدم، یعنی همه سختی‌ها و از دست دادن عزیزان چون برای رضایت خداست زیبا است و یا وقتی از حضرت قاسم در مورد شهادت سوال می‌کنند می‌فرماید: احلی من العسل، چون او هم دست پرورده اهل‌بیت است.
 
 سیره حضرت اباعبدالله رعایت حق‌الناس است.
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین تندگام تأکید کرد: شهید وقتی خونش به زمین می‌ریزد تمام گناهانش بخشیده می‌شود الا حق‌الناس که باید ادا شود.
 
 اهمیت به نماز 
 
 وی خاطرنشان کرد: در مورد اهمیت نماز در جریان آن لشکرکشی یزیدیان آقا و یارانش بدون ترس از هجوم دشمن نماز را رها نکردند و اینها همه باید برای ما درس و الگوی زندگی باشد.
 
 
 امام‌جمعه خود و همگان را به رعایت تقوای الهی سفارش کرد و تصریح کرد: تقوای الهی، تبعیت از اهل‌بیت جز لاینفک آن است، یکی از ثمراتش عاقبت به خیری در دنیا و آخرت است، ما اگر ذره‌ای قدم به سوی اهل بیت عصمت و طهارت برداریم بدانید که چندین برابر پاسخ خواهیم گرفت .
 
 وی اشاره‌ای به داستان ابوالحسن خلیلی کرد و گفت: پدر و مادرش ناصبی بودند و به اهل بیت (ع) ناسزا می‌گفتند و در آخر مورد لطف آقا امام حسین ع قرار می‌گیرد و شیعه می‌شود و عاقبت به خیر می‌شود. 
 
 حجت‌الاسلام‌والمسلمین تندگام در این خطبه با اشاره به برپایی موکب و خدمت‌رسانی بنام شهردبیران در مسیر نجف تا کربلا داشت؛ و بیان کرد: همگان باید به هر طریقی که می‌توانند عوامل برپایی این موکب بنام سیدالشهدا را همراهی و همکاری کنند .
 
 خطیب جمعه دبیران در پایان از عوامل اجرایی انتخابات و مردم بزرگوار دبیران تشکر کرد و اظهار داشت: در این انتخابات حماسه خلق شد و در سطح شهرستان زرین‌دشت از هر جهت هم درصدی و هم تعدادی بی‌نظیر بود و در حقیقت از مردم دبیران با آن سابقه دیرینه دین‌داری و انقلابی همین انتظار هم بوده و هست.

 

انتهای خبر/224224

 

 

 

نظرات بینندگان