کد خبر: ۱۶۴۵۶۲
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۹ تير ۱۴۰۳
خطیب جمعه بوانات:

وظیفه رئیس‌جمهور خدمت بی‌منت به مردم است

وظیفه اصلی او خدمت بی‌منت به همه مردم است و این سنگینی بار را باید از روز اول مسئولیت تا روز آخر حس کند که حراست و صیانت از آرمان‌های امام، خون شهدا، ایثاری که مردم از اول انقلاب تابه‌حال کردند به دوش آنهاست.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مدد زارع امام‌جمعه بوانات در خطبه‌های امروز ۲۹ تیرماه، گفت: در آستانه تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری و آغاز پذیرش مسئولیت دولت چهاردهم هستیم در جمهوری اسلامی باید قدرت، ابزار و عامل خدمت به مردم، و رسیدن به آرمان‌های شهدا، امام راحل منویات مقام معظم رهبری باشد.


وی افزود: قدرت در جمهوری اسلامی عامل رسیدن به مناصب و موقعیت‌های منزلت دار، اقتصادی و امثال اینها نیست که اگر کسی یا جریانی این طور گمان کند و برای خودش برنامه‌ریزی کرده باشد، ماهیت و روح این انقلاب را درک نکرده و باید در محاسباتش تجدیدنظر جدی داشته باشد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مدد زارع خاطرنشان کرد: وقتی چنین نگاه و تفکری حاکم باشد، نگاه خدمت به مردم باشد، نگاه ارتقا ارزش‌های دینی و بالابردن پرچم اسلام باشد، شکست و پیروزی در انتخابات معنایی ندارد و این بحث ماهوی نیست که بگوییم پیروزی در انتخابات یک ارزش محسوب می‌شود یا شکست در انتخابات ذلت است، کسی که رأی کمتری آورده و مردم کمتر به او رأی دادند هرگز نباید در جمهوری اسلامی خودش را شکست‌خورده بداند و باید تلاش کند در حد وسع، توان و در حد فکری که دارد کمک کند.

وی خاطرنشان کرد:دولتی که مستقر می‌شود باید بتواند بهتر وظایفش را انجام بدهد و کسی که رأی بیشتری آورده یقین داشته باشد در جمهوری اسلامی تکلیف سنگین‌تری به گردنش است، وظیفه اصلی او خدمت بی‌منت به همه مردم است و این سنگینی بار را باید از روز اول مسئولیت تا روز آخر حس کند که حراست و صیانت از آرمان‌های امام، خون شهدا، ایثاری که مردم از اول انقلاب تابه‌حال کردند به دوش آنهاست.
 
 خطیب جمعه بوانات با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید مراقب باشد که اقدام نسنجیده‌ای صورت نگیرد که موجب نگرانی مردم بشود، گفت: متأسفانه دعوت از آقای ظریف، اقدام نامعقول و نامتعارفی بود که صداوسیما در شام شهادت آقا اباعبدالله الحسین ع انجام داد؛ بدون اینکه کارشناس خبره‌ای در کنار ایشان باشد، شروع به نظریه‌پردازی‌هایی کرد که هم‌ارزش‌های انقلاب را زیر پا گذاشت و هم برخی از اصول قانون اساسی را نادیده گرفت که امر نامطلوبی بود و یقیناً این اقدام صداوسیما و این مصاحبه‌ای که ایشان انجام داد بر خلاف مصالح نظام بود که لازم است رئیس‌جمهور منتخب این مشکل به وجود آمده را جبران کند.
 
 وی خاطرنشان کرد: قطعاً رئیس‌جمهور باید عنان قوه مجریه را خودش به دست بگیرد. امروز ما به مدیری نیاز داریم که متخصص، متعهد و باتقوا باشد که بتواند مشکلات این نظام را برطرف کند تا مدیران مؤمن، متدین، باتقوا و متخصص سرکار نیایند، مشکلات مردم برطرف نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مدد زارع تصریح کرد: اینکه کسی اراجیفی در رسانه ملی بگوید اگر زن باشه امتیاز دارد، مرد باشد امتیاز ندارد، اگر قبلاً مسئول بوده، امتیاز ندارد اگر کاری دستش نبوده امتیاز دارد، اگر اهل فلان مکتب بوده امتیاز دارد اگر شیعه علوی که  قانون اساسی ما بر این مبنا هست باشد، امتیاز ندارد!؟این واقعاً ضعف صداوسیما را در آن شب رساند که دچار وادادگی و انفعال هستند که نیاز هست برخورد جدی شود.
 
 وی یادآور شد: همیشه مبنا قانون اساسی، تخصص و تعهد بوده، از آن زمان که رئیس‌جمهور ما با سی چهل میلیون رأی انتخاب می‌شده تا حالا که این دوره ما تقریباً باید بگوییم ضعیف‌ترین مشارکت را نسبت به همه دوره‌ها داشته‌ایم.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، شیراز ، نمازجمعه
نظرات بینندگان