کد خبر: ۱۶۴۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۶ - ۲۹ تير ۱۴۰۳
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری:

دفاع از مردم فلسطین، دفاع از بشریت است

حجت‌الاسلام سید علیرضا دانابیان کرد: دفاع و حمایت از این مردم بزرگ که فقط دفاع از مسلمین نیست دفاع از انسانیت و بشریت است و هر انسانی دلش آزرده می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام سید علیرضا دانا در خطبه‌های این هفته  ۲۹ تیرماه گفت: انتخاباتی که در کمال امنیت و آرامش و سلامت برگزار شد، دستاوردهایی را برای کشور به ارمغان آورد و یکی از شاهکارهای جمهوری اسلامی بود که در این زمان کوتاه دو انتخابات را در کمال امنیت برگزار و انتقال متین قدرت از دولتی به دولت دیگر علی‌رغم تفاوت در گرایشی که وجود داشت اما به‌ سلامت این انتقال صورت گرفت.
 
 وی با بیان مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب مسئولین اظهار داشت: تخصص، تعهد و پاک‌دستی، سابقه کاری موفق، وفاداری به انقلاب و ارزش‌های انقلاب از مهم‌ترین ملاک‌های انتخاب مسئولین است، اگر ملاک‌های دیگری مثل سن، شیعه و سنی بودن، زن یا مرد بودن از سوی هر کسی عنوان شود به انحراف رفته است چرا که ملاک انتخاب وزرا و مسئولین خدمت بهتر به مرم و تخصص و تعهد لازم است.
 
 خطیب جمعه آباده در ادامه گفت: از دولت آینده و شخص رئیس‌جمهور تقاضا داریم ملاک‌های واقعی را برای انتخاب وزرا و معاونین در نظر بگیرند و اجازه شیطنت بعضی از کج‌اندیشان را ندهند.
 
 وی رفاقت و همدلی بین جریان‌های سیاسی را از ضرورت‌های امروز کشور دانست و گفت: یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه امروز امید و امید آفرینی هست هر کسی به طریقی در جامعه ایجاد امید و خدمت کرده و اگر ناامیدی ایجاد کند به کشور خیانت کرده که خسارت جبران‌ناپذیری است.
 
 
 امام‌جمعه آباده ضمن تشکر از حضور استاندار محترم و بعضی از معاونین و مدیران کل در این شهرستان تصریح کرد: مصوباتی که در جلسه شورای اداری ایجاد شد و طرح‌هایی که مصوب شد و در گزارش‌های خبری به سمع و نظر مردم رسید را مطالبه می‌کنیم و حق‌ و حقوق مردم در تصویر متوقف نشود باید خارج از جلسه تسریع و امور برای مردم تسهیل شود. 
 
 
 دانا در ادامه افزود: از مسئولین دانشکده علوم پزشکی شیراز نیز تقاضا داریم که هرچه زودتر مسئول شبکه بهداشت و درمان شهرستان را معرفی کنند وضعیت بیمارستان این شهرستان علی‌رغم تلاش‌ مسئولین، کارکنان بیمارستان و پرستاران خدوم، دارای کمبودها و نارسایی‌هایی هست که موجب نارضایتی و تعلق خاطر مردم شده که باید هرچه زودتر این وضعیت به سامان برسد.
 
 وی در ادامه با گرامیداشت سالگرد ارتحال استاد محمدمهدی مهندسی وی را از افتخارات و گنجه‌ای این خطه دانست و بیان کرد: ایشان اندیشمندی بود که به یک‌رشته علمی اکتفا نکرده و در رشته‌های مختلف متبحر بود، مردم‌دوستی، مردم‌داری، بصیرت و اهل حکمت بودن و ایجاد بصیرت اجتماعی از صفات این عالم بزرگ و استاد معظم بود که در بین اهل اندیشه و اهل فکر در بین حوزویان و دانشجویان به مطهری دوم معروف بودند که امیدواریم در آینده یک مراسم درخور برای ایشان در سطح شهر داشته باشیم.
 
 وی در ادامه در خصوص مسئله بحران آب گفت: ما در بحث آب به وضعیت عادی برنگشتیم و هنوز تصمیماتی برای جیره‌بندی آب در دستور کار سازمان آب قرار دارد که امیدواریم مردم بحث صرفه‌جویی را از آموزه‌های دینی خودشان گرفتند به سایرین هم منتقل کنند و واقعاً به این موضوع توجه داشته باشند که وضعیت ما در مسئله آب بحرانی هست.
 
 خطیب جمعه آباده ضمن تشکر از هیئت‌های مذهبی در برپایی خیمه عزای سید و سالار شهیدان در دهه اول ماه محرم اظهار کرد: امیدوارم که در طول سال هم جلسات هیئات‌ در مکان خودشان با حضور مردم به‌خصوص جوانانی که ما در این ایام در هیئات دیدیم برگزار و از ظرفیت این جوانان استفاده شود در طول سال به فراموشی سپرده نشود و هیئات مذهبی باتوجه‌ به توان، امکانات و ظرفیتی که دارند مشکلات و مسائل جوانان را با حمایت مسئولین بر طرف کنند.
 
 دانا در پایان خطبه‌ها با اشاره به راهپیمایی در حمایت از مردم مظلوم غزه و فلسطین بعد از نمازجمعه گفت: دفاع و حمایت از این مردم بزرگ که فقط دفاع از مسلمین نیست دفاع از انسانیت و بشریت است و هر انسانی دلش آزرده می‌شود نیاز نیست که فقط مسلمان باشیم که از هم‌کیشان خودمان حمایت کنیم دل هر انسانی را و هر آزاده‌ای را می‌آزارد.

برچسب ها: فارس ، شیراز ، نمازجمعه
نظرات بینندگان