کد خبر: ۱۶۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۱ - ۳۱ تير ۱۴۰۳
 مدیر امور شرکت توزیع نیروی برق شیراز خبر داد: 

اصلاح سامانه روشنایی زیرگذر زند شیراز

 مدیر امور یک شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: زیرگذر زند شیراز محل اتصال بخش شرقی خیابان اصلی کریم‌خان‌زند به مرکز این کلان‌شهر است که اصلاح سامانه روشنایی این زیرگذر با هدف افزایش ایمنی و زیبایی شیراز در شب با همکاری شهرداری انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، غلامرضا ذنوبی گفت: تأمین روشنایی این زیرگذر در طول سال‌های گذشته به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهروندان شیرازی مطرح بود، چراکه نداشتن روشنایی مطلوب در این مکان موجب کاهش ایمنی و بروز حوادث مختلف و تصادفات در آن شده بود که تعویض چراغ‌ها و اصلاح سامانه روشنایی این زیرگذر با هدف رفع این مشکلات با همکاری شهرداری شیراز صورت گرفت.

وی ادامه داد: این زیرگذر در سال ۷۸ به‌عنوان طولانی‌ترین زیر گذر شهری کشور با ۸۵۰ متر طول، ۶ متر ارتفاع و ۱۵ متر عرض احداث شد و از همان زمان تأمین روشنایی زیرگذر به یکی از اولویت‌های اصلی شرکت توزیع نیروی برق شیراز تبدیل شد و همواره مورد رصد و پایش کارشناسان این شرکت قرار گرفت.

 مدیر امور شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: چراغ‌های این زیرگذر به‌خاطر گرمای زیاد، آلودگی دود ناشی از اگزوزها و بسته‌بودن فضا همواره در معرض آسیب قرار داشتند، چراغ‌های ۴۰۰ و ۲۵۰ وات در این زیرگذر در فرآیندهای مختلف پاک‌سازی و تعویض می‌شدند، البته این چراغ‌ها توان زیادی از برق شبکه را مصرف می‌کردند.

اصلاح سامانه روشنایی زیرگذر زند شیراز
 
ذنوبی افزود: کابل‌های موجود نیز در معرض گرما قرار داشتند و همیشه آسیب استهلاک زودرس و پوسیدگی آن‌ها را تهدید می‌کرد، شرکت توزیع نیروی برق شیراز در قالب یک کار تیمی رسیدگی فوری و ساماندهی فرآیند روشنایی این زیر گذر را در برنامه قرار داد و با مشارکت شهرداری منطقه ۸، طرح تعویض تمام چراغ‌های زیرگذر زند در اواخر سال ۱۴۰۲ کلید خورد و در سال ۱۴۰۳ این طرح به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: برای روشنایی این زیرگذر از چراغ‌های نسل جدید SMD استفاده شده که افزون بر تأمین بهینه روشنایی زیرگذر به‌صورت برنامه‌ریزی شده و متناسب با ساعت شبانه‌روز، سالانه بالغ بر ۱ میلیون کیلووات ساعت نیز صرفه‌جویی الکتریکی خواهد داشت.
 
به گفته مدیر امور شرکت توزیع نیروی برق شیراز نصب ۳۶۴ دستگاه چراغ، حدود ۴ هزار و ۵۵۰ متر کابل‌کشی با ۳ هزار و ۶۰۰ نفر ساعت کار در شب، از اهم اقدامات بوده که هزینه‌ای حدود ۴۹ میلیارد ریال داشته و اجرای این طرح نه‌ تنها موجب افزایش ایمنی زیرگذر زند شده بلکه به زیبایی بصری زیرگذر و مسیر عبور خودروها نیز افزوده است.

به گزارش «شیرازه»، زیرگذر زند شیراز در یکی از خیابان‌های اصلی این کلان‌شهر قرار دارد که مسیر دروازه سعدی را به میدان شهدای شیراز متصل می‌کند و بسیاری از مراکز اصلی مراجعه شهروندان، بازار، مراکز دولتی و اداری، دادگستری استان فارس و ساختمان اصلی شهرداری شیراز در این مسیر قرار دارد.

انتهای خبر/

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان