کد خبر: ۱۶۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۱ - ۰۳ مرداد ۱۴۰۳
 نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: 

ابزارهای لازم برای سنجش دقیق کابینه در مجلس

نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مجلس ابزارهای لازم برای سنجش دقیق کابینه را آماده کرده است و تصمیم دارد با دولت چهاردهم و رئیس‌جمهور جدید همکاری نزدیکی داشته باشد.

عباس مقتدایی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا، با اشاره به معیار مجلس برای رأی دادن به اعضای کابینه چهاردهم، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی ابزارهای لازم برای سنجش دقیق کابینه را آماده کرده است و تصمیم دارد با دولت چهاردهم و رئیس‌جمهور جدید همکاری نزدیکی داشته باشد و فضای غالب بر مجلس نیز همکاری با آقای پزشکیان است.

 وی افزود: آقای پزشکیان نیز با سابقه نمایندگی که دارد قادر خواهد بود تعامل سازنده‌ای با مجلس داشته باشد و این رویکرد تعاملی کمک خواهد کرد تا فرآیند تعیین کابینه را با سهولت و سرعت بیشتری پیش ببرد.

کمیسیون امنیت ملی باید در سیاست خارجی و تحولات بین‌المللی نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشد

 نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه اکنون اهمیت دارد، این است که الگوی قانون اقدام راهبردی مصوب مجلس یازدهم نه یک‌بار بلکه چندین بار دیگر در مجلس دوازدهم نیز به عنوان مبنای حضور فعال مجلس در حوزه سیاست خارجی مورد توجه قرار گیرد.

 مقتدایی تصریح کرد: بر همین اساس، آنچه اکنون بر آن اصرار داریم، این است که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی باید نقش‌آفرینی‌های ویژه‌ای در تحولات بین‌المللی، منطقه‌ای و سیاست خارجی ایران داشته باشد.

 وی گفت: روز گذشته، قبل از شروع جلسه مجلس شورای اسلامی، جلسه ویژه هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تشکیل شد و مقرر گردید بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و با توجه به وظایف ذاتی این کمیسیون، اقداماتی که می‌تواند به عنوان حرکت‌های پیش‌دستانه این کمیسیون بر حوزه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل ایران اثرگذار باشد، شناسایی و در روزهای آینده تحت عنوان مجموعه‌ای با تأکید بر نگاشت نهادی که صفر تا صد موضوع را برنامه‌ریزی و بر اساس یک جدول خواست پیش برد، مطرح و سپس به رأی اعضای کمیسیون گذاشته شود.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان