کد خبر: ۱۶۴۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۸ - ۰۴ مرداد ۱۴۰۳
افتخاری دیگر در فارس؛ 

افتخارآفرینی بانوی نورآبادی در همایش زیست عفیفانه

الهام محمدی و سیده فاطمه موسوی از شهرستان ممسنی با ارسال پایان‌نامه خود با موضوع بررسی تأثیر راهکارهای رعایت پوشش اسلامی بر آراستگی دانشجویان دختر دانشگاه‌های آزاد اسلامی فارس عنوان برتر را در همایش زیست عفیفانه از آن خود کردند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، همایش علمی «زیست عفیفانه» با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد.

 مشاور ریاست دانشگاه آزاد در امور زنان و خانواده در حاشیه این مراسم با بیان اینکه همایش علمی «زیست عفیفانه» در سطح ملی است، گفت: همه ارکان دانشگاه بر اساس سند تحول و تعالی به سمت تربیت قوه عاقله حرکت می‌کنند. 

عاصمه قاسمی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه بتواند پرورشگر قوه عاقله باشد، باید به سمت حل مسائل جامعه پیش برود. دانشگاه آزاد اسلامی این هدف را برای خود تکلیف می‌داند تا بتواند هم اثرگذار باشد و هم بین دانشگاه و جامعه ارتباط برقرار کند. 

وی به جهت‌دهی پژوهش‌ها به سمت مسائل و چالش‌های جامعه اشاره و تصریح کرد: یکی از اقداماتی که در این چند سال اتفاق افتاد، جهت‌دهی پژوهش به سمت مسائل و چالش‌های جامعه است.
 افتخارآفرینی بانوی نورآبادی در همایش زیست عفیفانه

مشاور ریاست دانشگاه آزاد در امور زنان و خانواده خاطرنشان کرد: در ذیل برنامه علمی زنان و خانواده، موضوع زیست عفیفانه قرار دارد که کلان‌تر از حجاب و پوشش است، همایش امروز بر این اساس بنا شد که پایان‌نامه‌ها و رساله‌هایی که موضوع آنها به حوزه زیست عفیفانه مربوط می‌شود، در یک همایش علمی مورد بررسی قرار بگیرد.

قاسمی افزود: اگر جوانب علمی و فرهنگی موضوع عفت و زیست عفیفانه دیده نشود، نمی‌تواند در جامعه کارآمد باشد، به همین منظور با بررسی سامانه پژوهش‌یار در مرحله اول پایان‌نامه‌هایی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم در رشته‌های مختلف به زیست عفیفانه پرداخته بودند احصا شد که شامل دو هزار پایان‌نامه می‌شد، در مرحله دوم پایان‌نامه‌های که داوری شده بودند بررسی شدند و در مرحله بعد نیز پایان‌نامه‌هایی که ارتباط بیشتر با موضوع و غنای موضوعی داشتند، مورد ارزیابی قرار گرفتند. 

وی اظهار کرد: در مرحله داوری ۱۴۶۰ پایان‌نامه به ۲۴ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی در گروه‌های مختلف علمی ارجاع داده شد تا ساختار پایان‌نامه، تناسب محتوا با عنوان، روش پیشنهادی و محتوا پایان‌نامه، نوآوری، کاربردی بودن بررسی و امتیازدهی شود، ۳۲۹ پایان‌نامه حائز امتیاز شدند و در نهایت از این تعداد داوری مجدد انجام و ۲۰ پایان‌نامه برتر انتخاب شد. 

 مشاور ریاست دانشگاه آزاد در امور زنان و خانواده در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدواریم این همایش باعث افزایش انگیزه دانشجویان برای پژوهش در این حوزه و حل چالش‌های اجتماعی و فرهنگی شود و در نهایت به نظریه‌پردازی و جریان‌سازی ختم شود.

به گزارش «شیرازه» در این همایش که با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، عاصمه قاسمی مشاور ریاست دانشگاه در امور زنان و خانواده و علی اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی از پایان‌نامه‌های برتر تقدیر شد.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان