کد خبر: ۱۶۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۶ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
شیرازه گزارش می‌دهد؛ 

افتتاح مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در شیراز

 این مدرسه از یک ایده عالمانه تا تأسیس رسمی با هدف تربیت مدیرانی که بتوانند با مدیریت رویه‌ها، کارآمدی نظام را رقم بزنند بر اساس منویات رهبر فرزانه انقلاب شکل گرفته است و هدف آن آماده‌سازی افرادی است که بتوانند در بخش‌های مختلف سازمانی مسئولیت بپذیرند.

 به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، رئیس مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی کشور در آیین افتتاح این مدرسه در شیراز گفت: یکی از خلأهای گذشته نظام حکمرانی کشور این بود که اگر تربیت مدیران حول محور دولت‌ها باشد با تغییر دولت‌ها همه مجموعه تغییر می‌کند.

 حسن بختیاری با تصریح بر اینکه مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی بر اساس رهنمودها و بااراده رهبر معظم انقلاب شکل گرفته و مأموریت آن کمک به افزایش کارآمدی نظام است، بیان کرد: رکن افزایش کارآمدی نظام، مدیران هستند و باید با آموزش مدیران، در مسیر تحقق این مأموریت تلاش کنیم.

 وی افزود: مدرسه عالی حکمرانی کشور، مربوط به جریان و سلیقه سیاسی خاصی نیست و همه جریان‌های سیاسی زیر چتر ولایت‌فقیه، هدف این مدرسه عالی است، این مدرسه همه قوا را هدف قرار داده، نهادهای تحت نظارت رهبری را هم در بر می‌گیرد و هدف آن آماده‌سازی افرادی است که بتوانند در پست‌های مختلف سازمانی مسئولیت بپذیرند.

 این مقام مسئول اظهار کرد: ما از ۲ سال گذشته که گام‌های نخست برای ایجاد مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در فارس برداشته شد، خواستیم که نماینده ولی‌فقیه در فارس، راهبری این مدرسه عالی را بپذیرد و این مجموعه را راهبری کنند و خوشبختانه امروز آیت‌الله دژکام این راهبری و حمایت را به عهده گرفتند.
 
 آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آیین افتتاحیه ضمن قدردانی، گفت: مهم‌ترین اسباب بزرگی و ابزار مدیریت که باید آماده کنیم، نیروی انسانی است، اگر نیرو آماده باشد بقیه الزامات را خود فراهم می‌کنند، البته مسلماً نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم انقلاب بایستد تا نیرو تربیت کنیم و انقلاب در مسیر خود جلو می‌رود و ما باید نیازهای خود را شناسایی کنیم و زود درصدد جبران ضعف‌ها و رفع نیازها باشیم.

 نماینده ولی‌فقیه شیراز با تصریح بر اینکه تربیت مدیران از نیازهای انقلاب است، بیان کرد: به لطف خدا و عنایت حضرت حق حرکت به سمت تربیت نیروی انسانی کارآمد به شکل‌های مختلفی انجام شده و شاید یکی از منضبط‌ترین حرکتی که به فرمان مقام معظم رهبری شکل گرفته همین مدرسه حکمرانی است که ان‌شاءالله در این کار مبارک همه کمک دهیم تا به جای مناسب و نتیجه خوبی برسد و بتوانیم در آینده بیش از حال مطمئن به داشتن نیروهای مناسب باشیم.

 اسماعیل قزل سفلی گفت: اگر حکمرانی را حتی تنها به معنای تدبیر امور نظر بگیریم، یکی از نیازهای اساسی جامعه، دانش حکمرانی متعالی اسلامی است که باید مدیران داشته باشند و از آن بهره بگیرند.

 معاون امنیتی و سیاسی استانداری فارس با اشاره به ظرفیت‌های استان و فرموده رهبری که فارس در قله است، افزود: نخستین شعبه استانی مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی در فارس راه‌اندازی شد و افراد تربیت شده در دوره‌های آموزشی مدرسه عالی حکمرانی باید پس از آموزش، در فرایندهای آزمایشی و خواست محور تدبیر امور را به عهده گیرند.

 حدائق رئیس مدرسه عالی حکمرانی در فارس گفت: هنگامی که پنج سال پیش در بیانات رهبر معظم انقلاب بود که اگر می‌خواهید مشکلات کشور حل شود، دولت جوان حزب‌اللهی تشکیل دهید، در همان سال نماینده ولی‌فقیه در فارس ایده تربیت مدیران را مطرح کرد و نخستین دوره آموزشی با عنوان مدیریت جهادی برای همه فرمانداران و مدیران کل به مدت هفت ماه در قالب ۲۰ ساعت رده‌های فشرده ۲۰ ساعته برگزار شد.

 حدائق ادامه داد: این مدرسه که با مأموریت مهم و راهبردی تربیت مدیران نظام جمهوری اسلامی در فارس رسمیت یافته، تحت اشراف و حمایت نماینده ولی‌فقیه در استان فعالیت خواهد کرد تا در فراز و نشیب‌های سیاسی تحت‌تأثیر چپ و راست قرار نگیرد.

 وی در پایان اظهار کرد: هدف از ایجاد و فعالیت مدرسه عالی حکمرانی کشور این است تا مدیریت امامین انقلاب به پایین‌ترین رده‌های مدیریتی کشور تسری پیدا کند و در هیچ مقطعی دست مدیران ارشد برای انتخاب مدیران رده‌های میانی خالی نباشد.

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، شیراز ، امام جمعه
نظرات بینندگان