کد خبر: ۱۶۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
امام‌جمعه شهرستان مرودشت:

نمازجمعه قلب فرهنگی هر شهر محسوب می‌شود

امام‌جمعه شهرستان مرودشت با بیان اینکه نمازجمعه به عنوان قرارگاه و قلب فرهنگی هر شهر محسوب می‌شود، گفت: ائمه جمعه در نمازجمعه به تشریح مصالح جوامع بشری و هدایتگری فرهنگی و سیاسی پرداخته و لذا نمازجمعه زمانی موفق خواهد بود که هم دنیای مردم و هم آخرت آنان را مدنظر قرار دهند.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی خاوری با اشاره به جایگاه بسیار والای نمازجمعه آن را قرارگاه ایمان، بصیرت و اخلاق دانست ویکی از مهم‌ترین وظیفه ائمه جمعه را تبیین حقایق و هدایتگری فرهنگی و سیاسی برشمرد.


خطیب نمازجمعه  شهرستان مرودشت ضمن تبریک پنجم مردادماه سالروز اولین اقامه نمازجمعه در کشور، بیان داشت: نمازجمعه یکی از ابتکارات اسلام بین عبادت و مصالح جوامع بشری است.


خاوری در ادامه با بیان اینکه نمازجمعه به عنوان قرارگاه و قلب فرهنگی هر شهر محسوب می‌شود، تصریح کرد: ائمه جمعه در نمازجمعه به تشریح مصالح جوامع بشری و هدایتگری فرهنگی و سیاسی پرداخته و لذا نمازجمعه زمانی موفق خواهد بود که هم دنیای مردم و هم آخرت آنان را مدنظر قرار دهند.


خاوری با تأکید بر اینکه هدایتگری فرهنگی تأثیرگذارتر از روشنگری سیاسی است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی دشمنان اسلام و ملت ایران، تغییر فرهنگ و اخلاق مردم به‌ویژه سبک زندگی آنان است و لذا باید بدانیم که صرفاً سیاست تنها بدون عبادت کافی نیست و این دو مکمل یکدیگر هستند.


امام‌جمعه شهرستان مرودشت هفته ملی مهارت و ۶ مرداد روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را به جامعه تلاشگران عرصه مهارت‌آموزی کشور تبریک گفت و افزود: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به عنوان یک نقشه راه مطمئن برای دستیابی به توسعه اقتصادی افزایش رفاه و آسایش و ایجاد درآمد و معیشت برای همه طبقات جامعه است.


خاوری در ادامه گفت: در جامعه امروز مهارت آموزی به یک نیاز و ضرورت اجتناب ناپذیر اجتماعی تبدیل شده است، حلقه مفقوده در اشتغال جوانان، نداشتن مهارت است که امروزه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای این کمبودها را جبران می‌کند.


امام‌جمعه  شهرستان مرودشت بیان داشت: ثروت یک جامعه منابع انسانی آن است؛ بنابراین باید در راستای مهارت آموزی نسل جوان تلاش و همت خود را بکار گیریم، مجموعه آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان یکی از ارکان اصلی در حمایت از تولید و توان داخلی مطرح هستند و امیدواریم نتایج تمامی این تلاش‌ها به ایجاد اشتغال مولد و پایدار در جامعه ختم شود.


خطیب جمعه مرودشت اشاره‌ای به مراسم تحلیف رئیس جمهور و رأی اعتماد به وزرا بیان کرد: این دوره مجلس و دولت هم زمان با یکدیگر آغاز به کار خواهند کرد و لذا با توجه به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس خواستار همیاری و همراهی دولت و مجلس شد.


امام‌جمعه  شهرستان مرودشت از نمایندگان مجلس تقاضا داشت که در دادن رأی اعتماد خود به وزرا نهایت دقت و حساسیت را به خرج دهند و راستگو و صادق‌بودن، امین و امانت‌دار، متدین و متشرع به شریعت مقدس و نظام، اعتقاد راسخ به جمهوری اسلامی، پرهیز از جناح‌بازی و قومی قبیله‌ای عمل کرد، اشتهار به پاک‌دستی و شهرت به صداقت، اهل عمل به دستورات الهی و داشتن نگرش ملی را از ویژگی‌های بارز وزرا دانست که قصد گرفتن رأی اعتماد از مجلس را دارند.


حجت محمدی مسئول دفتر امام‌جمعه و ستاد نمازجمعه مرودشت در بین الصلاتین نماز به ایراد مطالبی پیرامون فعالیت‌های صورت گرفته ستاد نمازجمعه مرودشت و کسب رتبه‌های برتر در بین ستادهای نمازجمعه استانی و کشوری اشاره کرد.


پنجم مردادماه سال ۵۸ به دستور امام خمینی (ره) نخستین نمازجمعه در تهران اقامه شد و به همین مناسبت در تقویم کشورمان این روز، به‌عنوان روز نمازجمعه نام‌گذاری شده است.

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان