کد خبر: ۱۶۴۶۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۵ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
امام‌جمعه شهرستان اقلید: 

اسراف انرژی و منابع گناه کبیره است

امام‌جمعه شهرستان اقلید گفت: اسراف و اتلاف انرژی و منابع گناه کبیره است و اُفت فشار آب در برخی شهرها و روستاها نتیجه اسراف در مصرف انرژی است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید گشول دره سیبی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته پنجم مردادماه شهرستان اقلید گفت: نهاد امامت جمعه به واسطه اینکه بهر و بخشی از دستگاه رهبری و به عنوان پایگاهی نزدیک به مردم شناخته می‌شود؛ ادامه دهنده جریان و خط رهبری است.


وی در ادامه با اشاره به برخی از اهداف و سیاست‌های نهاد امامت جمعه شهرستان اقلید گفت: ارتباط با مردم و جوانان، دوری از تجملات، حضور بی تکلف در کف بازار، مطالبه‌گری حقوق مردم، پیگیری مشکلات مناطق مردم و مدیریت قرارگاهی، گوشه‌هایی از برنامه‌های نهاد امامت جمعه در شهرستان اقلید بود.


خطیب جمعه اقلید خاطر نشان کرد: همواره در مصرف انرژی به ویژه آب و برق قناعت کنیم، اسراف و اتلاف انرژی و منابع گناه کبیره است و اُفت فشار آب در برخی شهرها و روستاها نتیجه اسراف در مصرف انرژی است.


امام جمعه شهرستان اقلید در در ادامه از مدیریت آبفا شهرستان به جهت پیگیری و رفع مشکل آب شرب شهرک گل‌سرا قدردانی کرد.


حجت‌الاسلام والمسلمین گشول دره سیبی: به نظر می‌رسد به طور کلی برخی از افراد مدت‌های طولانی بدون هیچ عذری در نمازجمعه حاضر نمی‌شوند که این اتفاق باتقوا جور در نمی‌آید؛ چون تقوا یعنی اطاعت از خدا و احتمال دهیم که اقامه نمازجمعه دستور الهی است و باید حاضر شویم.


وی در این باره بیان کرد و افزود: این نکته را امروز پنجم مردادماه به واسطه اینکه به نام نمازجمعه ثبت شده عرض کردم و در این زمینه بقیه متدینین باید بیشتر از ما یادآوری کنند که به خاطر دستور الهی است.

خطیب نمارجمعه اقلید بیان کرد: روحانیت معظم به شأن خود و دیگرانی هم که اهل دیانت هستند باید نسبت به اهمیت نمازجمعه و انتقال فرهنگ حضور و اقامه نمازجمعه به نسل بعدی و جوان‌ترها تلاش کنند و این وظیفه همگانی است.


حجت‌الاسلام والمسلمین گشول دره سیبی در پایان گفت: در قرآن کریم یک سوره به نام سوره جمعه است، با وضعی که همین چند روز گذشته در جامعه بین‌المللی پیش آمد جا دارد که برخی از آیات سوره مبارکه جمعه را دوباره بخوانیم و ببینیم ما کجای دنیا و تاریخ قرار گرفته‌ایم و طرف مقابل ما کجا قرار گرفته است؟


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان