کد خبر: ۱۶۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
امام‌جمعه شهرستان زرین‌دشت: 

برخی فکر می‌کنند تقوا قابل اندازه‌ گیری نیست

امام‌جمعه شهرستان زرین‌دشت گفت: ما باید ببینیم برای دستور الهی چقدر اهمیت قائلیم و همان مقدار تقوا داریم، برخی فکر می‌کنند تقوا قابل اندازه گیری نیست؛ ولی خدا که دستور داده تقوا را اندازه گیری می‌کند و می‌بیند ما چه کار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین غلام‌رضا دروندپور در خطبه نمازجمعه امروز پنجم مردادماه شهرستان زرین‌دشت گفت: ویژگی‌های انسان با تقوا این است که اهل خودبزرگ‌بینی نیست، اهل کبر نیست چرا که دورترین مردم به خدا در روز قیامت متکبران هستند، خدای ناکرده این پست و صندلی و مقام ما را دچار کبر نکند این پست برای خدمت‌کردن مردم است خدای ناکرده دچار کبر نشویم.


وی گفت: امروز پنجم مردادماه برابر است با سالروز اولین نمازجمعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی، به همین دلیل روز نمازجمعه نام‌گذاری شده است.


خطیب نمازجمعه شهرستان زرین‌دشت در ادامه گفت: خطبه‌های نمازجمعه با سفارش به تقوا شروع می‌شود؛ یعنی دل را از غیر خدا خارج کنیم و نمازجمعه می‌تواند انسان را از خاک به افلاک برساند.


حجت‌الاسلام والمسلمین دروندپور گفت: قرآن می‌فرماید اهل ایمان تمام محبت‌های درونی خودش را سوق می‌دهد به سمت خدای متعال.


خطیب جمعه شهرستان زرین‌دشت خاطرنشان کرد: گرایش سیاسی اکثریت نمایندگان ملت و رئیس‌ جمهور از دو جناح سیاسی متفاوت است همین موجب شده نگرانی‌هایی به وجود بیاید.


حجت‌الاسلام دروندپور: حادثه ناگوار پر هزینه‌ای که در برخی از ادوار گذشته نمونه‌هایی از تجربیات تلخ آن در خاطر ما مانده است.


این مقام مسئول افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند نمازجمعه یک قرارگاه است، قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت، اخلاقِ این قرارگاه باید حفظ شود، این روز را به خادمین ستاد نمازجمعه و عموم مردم شهرستان زرین‌دشت تبریک عرض می‌کنم.


وی با اشاره به تشکیل دولت چهاردهم بیان کرد: اولین مواجهه دولت و مجلس در روزهای آتی رقم خواهد خورد، وقتی رئیس جمهور قرار هست اعضای کابینه خودش را به مجلس معرفی کند و از نمایندگان مردم رأی اعتماد بگیرد، این در واقع اولین آزمون مجلس و دولت در تحقق منویات مقام معظم رهبری به وزارات مردم است.


خطیب جمعه زرین‌دشت در پایان گفت: ما باید ببینیم برای دستور الهی چقدر اهمیت قائلیم و همان مقدار تقوا داریم، برخی فکر می‌کنند تقوا قابل اندازه گیری نیست؛ ولی خدا که دستور داده تقوا را اندازه گیری می‌کند و می‌بیند ما چه کار می‌کنیم، اگر اهمیت به دستور الهی می‌دهیم خدا می‌بیند و ثبت می‌شود.

 

انتهای خبر/224224

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه ، شیرازه
نظرات بینندگان