کد خبر: ۱۶۴۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱:۴۹ - ۰۵ مرداد ۱۴۰۳
امام‌جمعه آباده: 

تنفیذ یکی از مراحل مشروعیت است

امام‌جمعه آباده گفت: یکی از مراحل مشروعیت و شروع فعالیت رئیس‌جمهور در کشور اسلامی ایران تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری به دست مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا دانا در خطبه نمازجمعه امروز ۵ مردادماه گفت: جامعه‌ای که بر پایه حاکمیت ولایت‌فقیه بنا شده به‌گونه‌ای تنظیم شده که تمام قوانین آن جامعه در چهارچوب شرع انتخاب بشوند و بر اساس موازین شرعی و عقلی منصوب بشوند و در خدمت جامعه مسلمین قرار بگیرند، یکی از مراحل مشروعیت و شروع فعالیت رئیس‌جمهور در کشور اسلامی ایران تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری به دست مقام معظم رهبری است.


وی در ادامه گفت: تنفیذ یعنی نفوذ دادن یعنی اعتبار بخشیدن یعنی اگر که رئیس‌جمهور با رأی مردم انتخاب شود این انتخاب مردم باید توسط ولی‌فقیه و ولی جامعه مسلمین اعتباربخشی بشود و اگر این اتفاق نیفتد و اگر تنفیذ نشود و اعتباربخشی نشود آن رأی جایگاه خود را از دست می‌دهد.

 امام‌جمعه آباده ضمن یادآوری سالروز برگزاری اولین نمازجمعه گفت: امروز سالگرد اقامه اولین نمازجمعه است، این روز را به دست‌اندرکاران ستاد نمازجمعه و تمامی نمازگزاران تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت روز جمعه و علت تجمیع مسلمانان در روز جمعه بیان کرد: در صدر اسلام قبل از اینکه پیامبر اکرم (ص) به مدینه هجرت فرمایند مردم می‌دیدند که یهودیان روز شنبه را برای اجتماعشان و برای عبادتشان قرار دادند، ماهم یک روز را برای جمع‌شدن و اجتماع برای یک عبادت سیاسی عبادی قرار دادیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا دانا افزود: جامعه اسلامی ایجاد شد و امروز ما بعد از سال پنجاه و هشت تا الان شاهد برگزاری نمازجمعه در بیش از نهصد شهر کشور هستیم و این یکی از مواهب و دستاوردهای جامعه اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: نمازجمعه به دلیل خصوصیاتی که دارد یک فریضه صددرصد استثنایی است، ما شبیه نمازجمعه هیچ‌چیزی نداریم، نمازجمعه علاوه بر رویکردهای عبادی معرفتی تربیتی به حکمت‌ها و مصلحت‌های سیاسی و اجتماعی مثل تقویت نظام اسلامی مثل حمایت از رهبری، مثل خنثی‌سازی تبلیغات سوء دشمنان و... می‌پردازد.


 امام‌جمعه آباده در پایان با اشاره به حضور موکب شهرستان آباده در کشور عراق، در شهرهای نجف و کربلا و در مسیر نجف به کربلا، مردم را دعوت به همکاری برای برپایی این مواکب کرد و از آنان خواست تا هم از لحاظ حضور انسانی و مالی و هم زمینه‌هایی که موردنیاز هست حضور مؤثر داشته باشند.

 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان