کد خبر: ۱۶۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۴ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۳
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر:

مردم به دنبال خدمت صادقانه هستند

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر در هجدهمین بازدید شبانه پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهرداری شیراز گفت: مردم به دنبال همین خدمت بی‌منت و صادقانه هستند و خدا را شاکریم که این اتفاق به بهترین نحو انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، هجدهمین بازدید پروژه بزرگ‌مقیاس شهرداری شیراز انجام شد و مسئولان به بررسی روند ساخت سگمنت خط تولید قطعات بتنی قطار شهری پرداختند.
 

با توجه به حجم فعالیتی که در فاز دو مترو شیراز پیش‌بینی شده است نیاز به فعالیت کارخانه سگمنت تولید قطعات بتنی قطار شهری یک نیاز ضروری است که امروز به همت شهرداری شیراز و مجموعه خاتم الانبیاء این امر محقق شده است.

 سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شیراز در این بازدید در جمع خبرنگاران ضمن توضیح اجرای تولید در کارخانه سگمنت بیان کرد: کارخانه سگمنت خط تولید قطعات بتنی قطار شهری است که در یک فضای ۴۵ هزار مترمربعی قرار دارد که ۴ هزار و ۲۰۰ متر آن یک سالن است و روزانه قابلیت تولید ۲۴ رینگ سگمنت در دو شیفت کاری را دارد.
 مردم به دنبال خدمت صادقانه هستند

علی کلانتری ادامه داد: در حال حاضر با توجه به حجم فعالیتی که در فاز دو مترو شیراز است و مأموریتی که از طرف شهردار شیراز تعریف شده است، روزانه تقریباً ۱۵ رینگ سگمنت در حال تولید است.

 وی با توضیح اینکه تولید در این کارخانه هم سطح دیگر کارخانه‌های موازی در کل کشور است افزود: برای حجم تولید روزانه در این کارخانه یک ظرفیت آرماتور و ۶۰ تن سیمان مصرف می‌شود.

 سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شیراز با اشاره به اینکه در این مجموعه حدود ۱۴۰ نفر روزانه در دو شیفت کاری مشغول به فعالیت هستند و در هر شیفت تقریباً ۷ قطعه رینگ سگمنت تولید می‌شود.

 کلانتری به تولید تراورس به‌صورت هم‌زمان در این کارخانه اشاره کرد و گفت: در سال‌های گذشته تراورس از کرمانشاه تأمین می‌شده است؛ اما امروز در همین مجموعه در حال تولید است.

 وی افزود: مالکیت این مجموعه در اختیار شهرداری شیراز است؛ اما فرآیند تولید توسط مجموعه خاتم الانبیاء انجام می‌پذیرد.


 همچنین شهردار شیراز ضمن تبریک روز خبرنگار به اصحاب رسانه حاضر در این بازدید، بیان کرد: خط یک مترو که از میدان الله به سمت میدان احسان که تقریباً به طول ۲۵ کیلومتر احداث و راه‌اندازی شده است سگمنت آن از طریق همین کارخانه تولید می‌شده است.

مردم به دنبال خدمت صادقانه هستند 

محمدحسن اسدی در ادامه گفت: سگمنت خط سه مترو از سوله‌ای که در شهرک گلستان تأسیس شده است تأمین می‌شود.

 وی با اشاره به روند اجرای خط دو مترو شیراز، خاطرنشان کرد: قول داده‌ایم که در تابستان سال آینده قطار خط دو به ایستگاه کلبه و سعدی برسد، همکاران در این پروژه به‌صورت شبانه‌روزی مشغول فعالیت هستند.

 این مقام مسئول در پایان افزود: ما در این پروژه به عوامل بازدارنده زیادی برخورده‌ایم؛ اما با اهتمامی که شورای شهر و شهرداری داشته‌اند کار در حال انجام است.
 
 مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر نیز ضمن تبریک مجدد بابت انتصاب علی کلانتری به عنوان سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز با بیان اینکه ساعات پایانی سومین سال فعالیت این دوره از شورای شهر است، افزود: آن چیزی که به یادگار می‌ماند همین اقدامات ارزنده و اتفاقات بی‌نظیری است که توسط شهرداری انجام شده است.

 وی خاطرنشان کرد: این اقدامات برای مردم جذابیت دارد، چرا که مردم به دنبال همین خدمت بی‌منت و صادقانه هستند و خدا را شاکریم که این اتفاق به بهترین نحو انجام شده است.

مردم به دنبال خدمت صادقانه هستند

 رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر شیراز در پایان سخنان خود با اشاره به گرمی هوا و فعالیت پرسنل در گرمای ۶۵ درجه کارخانه در زمان فعالیت، بیان کرد: بی‌انصافی است که زحمات پرسنل و پیمانکاران این مجموعه را در نظر نگیریم و چشممان را بر زحماتی که متحمل می‌شوند ببندیم، هرکسی برای آبادانی این شهر هرچند قدمی کوچک بردارد، ما ممنون و قدردانش هستیم.
 

در حاشیه این بازدید رئیسی، مجری خط دو مترو شیراز در توضیح فعالیت کارخانه سگمنت، گفت: ما در این کارخانه ۶ خط تولید داریم که ۱۵ رینگ به طور روزانه تولید می‌شود.

 وی افزود: برای توسعه خط تولید متروی شیراز، چیزی در حدود ۷ هزار سگمنت نیاز است که امیدواریم به‌زودی در همین مکان سایر قطعات موردنیاز را هم به مرحله تولید برسانیم.
 
 به گزارش «شیرازه»، به گفته سرپرست سازمان حمل و نقل ریلی شیراز تاکنون با مهندسی دقیقی شهرداری شیراز در طراحی‌هایی که انجام داده توانسته است چیزی بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان کاهش هزینه در اجرای پروژه‌ها داشته باشد و این نشان‌دهنده این است که با مهندسی صورت‌گرفته علاوه بر سرعت، در طراحی و کیفیت اجرای کار هم پیشرفت کرده‌ایم.


 انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، شیراز ، شهرداری ، مترو
نظرات بینندگان