کد خبر: ۱۶۴۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
 نماینده مردم خمینی‌شهر مطرح کرد: 

فعال‌سازی دیپلماسی اقتصادی توسط شهید رئیسی

نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی گفت: شهید رئیسی در حوزه سیاست خارجی دیپلماسی را صرفاً منحصر به سیاست نکرد؛ بلکه دیپلماسی اقتصادی را به طور قابل‌توجهی فعال کرد و این ضرورت در دولت چهاردهم نیز احساس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه» به نقل از شبکه اطلاع‌رسانی «راه دانا»، محمدتقی نقدعلی با اشاره به اولویت‌های دولت چهاردهم در حوزه سیاست خارجی گفت: دیپلماسی فعال یکی از شاخصه‌های موفقیت یک دولت به شمار می‌رود.

 وی با بیان اینکه منحصر نکردن دیپلماسی در بخش محدودی از دنیا در این زمینه می‌تواند بر سیاست خارجی موفق یک دولت صحه بگذار افزود: دنیا بزرگ است و کشورهای موجود در آن متکثر هستند که هر کدام ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای برای بهره‌مندی از آن دارند.

 نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به اینکه بدون شک خطای راهبردی یک دولت محدودکردن دیپلماسی به چند کشور و دولت خاص در دنیا است ادامه داد: شهید آیت‌الله رئیسی دایره سیاست خارجی را وسیع کرد که جلوه‌های آن در پیوستن به سازمان‌ها و معاهدات منطقه‌ای و بین‌المللی بود.

نقدعلی تمرکز بر همسایگان را یکی دیگر از شاخصه‌های اولویت‌بخشی به سیاست خارجی دولت چهاردهم دانست و گفت: باید بر استعدادهای اقتصادی و سیاسی کشورهای همسایه چه آنهایی که به ما نزدیک هستند؛ مانند عراق، افغانستان، پاکستان و ترکیه و چه آنهایی که از ما دور هستند؛ مانند روسیه و چین توجه ویژه‌ای شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت دیپلماسی اقتصادی عنوان کرد: کاری که شهید رئیسی در دوران ریاست‌جمهوری خود انجام داد این بود که سیاست خارجی دیپلماسی را صرفاً منحصر به سیاست نکرد؛ بلکه دیپلماسی اقتصادی را به طور قابل‌توجهی فعال کرد.

 نماینده مردم خمینی‌شهر با اشاره به جلوه‌های دیپلماسی اقتصادی خاطرنشان کرد: فروش نفت و بازگرداندن اموال بلوکه به کشور که موجب شد بسیاری از طرح‌های اقتصادی بر زمین مانده که سال‌ها به دلیل نبود اعتبار عملیاتی نمی‌شد از جلوه‌های اثرگذار در حوزه تقویت دیپلماسی اقتصادی بود.

انتهای خبر/

 

نظرات بینندگان