کد خبر: ۱۶۴۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۶ - ۱۷ مرداد ۱۴۰۳
یادداشت؛ 

خبرنگاری یک عقیده است

ایمان دیباء اردکانی فعال رسانه در یادداشتی نوشت: خبرنگاری یک عقیده است؛ زیرا خبرنگار باید عظمت انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کند و الگو گرفتن از شهدا و امامین انقلاب اسلامی را صیانت از قلم خود بداند. 

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، همه ساله در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ۱۷ مردادماه مصادف با سالروز شهادت محمود صارمی را روز «خبرنگار» می‌نامند. 


بنابراین جهت ارج نهادن به مقام شامخ شهدا خصوصاً شهید صارمی لازم است خبرنگاران در راستای رسالت شهدای خبرنگار گام بردارند. 


قبل از هر چیز رساندن پیام شهدا به مردم از رسالت اصلی خبرنگاران است تا هجمه‌های بی‌وقفه‌ای که با شایعات از سوی دشمنان افکار پاک مردم را هر روزه مورد تهدید قرار می‌دهد، خنثی کند. 


به طور کلی خبرنگاران پیام آوران حقیقت و دیده‌بانان بصیرت در جامعه هستند که در سایه عشق و علاقه بر عقیده خود استوارند تا به تبیین موضوعات مختلف جامعه برای مردم بپردازند. 


معتقدم زمانی این قلم لایق شهادت می‌شود که حقیقت نگاری، بیان صریح و صادقانه در مسیر آگاهی بخشی عزمی راسخ و تلاشی مجاهدانه داشته باشد، یعنی در مقابل جریان تحریف با قلم آغشته به سلاح بصیرت به میدان برود. 


با توجه به اینکه خبرنگار را پُل ارتباطی بین مردم و مسئولان می‌نامند؛ به‌عنوان ظرفیتی اثر گذار برای بیان مطالبات مردم به مسئولان محسوب می‌شوند که اگر مسئولان به این مهم بیشتر توجه کنند زمینه رشد و تعالی جامعه را رقم می‌زنند.


بدیهی است که خبرنگار با حفظ امانت «که همان مطالبه مردم از مسئولان است» بر سر حرفه خویش با شخصی معامله نکند تا همچنان به‌عنوان حامی ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی قلمداد شود. 


از آنجایی که خبرنگار در قلب حوادث حضور دارد، داشتن استقلال در خبرنگار بسیار لازم و ضروری است؛ یعنی اگر این واژه مهم را نداشته باشد به معنای تفنگ بدون خشاب می‌ماند.


تقوا در گفتار و قلم از دیگر رسالت خطیر یک خبرنگار است تا بتواند بین دروغ و حقیقت جداسازی آگاهانه کند و برای دشمنان موجب یأس باشد و برای دوست مایه اُمید باشد. 


آری خبرنگاری یک عقیده است؛ زیرا باید عظمت انقلاب اسلامی را به جهان مخابره کند و الگو گرفتن از شهدا و امامین انقلاب اسلامی را صیانت از قلم خود بداند. 


به فضل الهی امید دارم به زودی نابودی رژیم منحوس صهیونیستی خبر اول رسانه‌ها باشد و خود نیز در تهیه این خبر پیش‌گام باشم. ان‌شاءالله 

انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان