کد خبر: ۱۶۴۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور؛

مسابقات پرشین کیوکوشین کاراته

سومین دوره مسابقات قهرمانی کاراته کشور در رشته پرشین کیوکوشین با همکاری فدراسیون کاراته به میزبانی استان فارس و در شهر شیراز در حال برگزار است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، صدف ابراهیمی مربی تیم کاراته شیراز امروز صبح هجدهم مردادماه ۱۴۰۳ در افتتاحیه سومین دوره مسابقات قهرمانی کشور رشته پرشین کیوکوشین کاراته بیان کرد: این دوره از مسابقات با همکاری فدراسیون کاراته به میزبانی استان فارس و در شهر شیراز در حال برگزار است.

  وی ادامه داد: پرشین کیوکوشین کای کان کاراته یک سبک کاراته ایرانی است که توسط استاد علیرضا نورانی پایه‌گذاری شده است، این سبک کاراته بر اساس اصول و تکنیک‌های کیوکوشین کای ژاپن شکل‌گرفته است.
 
 ابراهیمی برخی از ویژگی‌های مهم پرشین کیوکوشین کای کان کاراته را برشمرد و اظهار کرد: در این سبک ورزشی تأکید بر تکنیک‌های قدرتمند و پرانرژی در تکنیک‌های دفاع و حمله همچنین آمادگی جسمانی و روحی بالا در مبارزه و بر آمادگی کامل برای مبارزه در شرایط واقعی تأکید دارد.


وی خاطرنشان کرد: آموزش تکنیک‌های کات (کاتا) برای تقویت تکنیک‌های فردی و استفاده از تکنیک‌های حرکتی چابک و پویا و ضربه‌ای و پرتی قدرتمند لازمه این مورزش است.
 
 مربی شیراز بیان کرد: این سبک کاراته در ایران و برخی کشورهای دیگر طرف‌داران زیادی دارد و در مسابقات بین‌المللی نیز موفقیت‌های زیادی به دست آورده است.


 ابراهیمی درباره تاریخچه پرشین کیوکوشین کای کان کاراته اظهار کرد: پرشین کیوکوشین کای کان کاراته در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی توسط استاد علیرضا نورانی پایه‌گذاری شد، استاد نورانی در آن زمان در ژاپن زندگی می‌کرد و تحت آموزش استاد ماسوتاکه اویاما، بنیان‌گذار سبک کیوکوشین کای، قرار داشت.
 
 وی ادامه داد: در سال ۱۹۷۹، استاد نورانی پس از بازگشت به ایران، این سبک کاراته را با تأکید بر تکنیک‌های قدرتمند و پرانرژی ایرانی آغاز کرد، در ابتدا این سبک را کیوکوشین کای ایرانی نامید و سعی کرد تا عناصر میراث‌فرهنگی ایرانی را در آن ادغام کند.
 
 مربی شیراز ادامه داد: در سال ۱۹۸۱، استاد نورانی با استفاده از نام پرشین کیوکوشین کای کان به معنی کیوکوشین کای ایرانی این سبک را رسماً ثبت و معرفی کرد و این سبک در ایران و بعضی کشورهای دیگر به سرعت گسترش یافت و طرف‌داران زیادی پیدا کرد.
 
 وی تأکید کرد: امروزه پرشین کیوکوشین کای کان یکی از سبک‌های رسمی و شناخته‌شده کاراته در ایران و برخی دیگر از کشورهاست که به طور گسترده تمرین و آموزش داده می‌شود.
 
 
 


 در حال تکمیل...


 انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، شیراز ، کاراته
نظرات بینندگان