کد خبر: ۱۶۴۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۸ - ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
مربی آموزش نظامی مطرح کرد:

شهدای حرم حافظان میراث‌ معنوی جهان اسلام

مربی آموزش نظامی گفت: شهدای حرم با ایستادگی و جان‌فشانی خود، مانع از سلطه تکفیریان بر حرم‌های مقدس و تخریب این اماکن معنوی شدند، آنان در حقیقت مدافعان حرم اهل‌بیت (ع) و حافظان میراث‌فرهنگی و معنوی جهان اسلام بودند.

  محمدمهدی حاجی اسمعیل عرب در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: شهدای حرم، دلاورانی هستند که در دفاع از حرم‌های اهل‌بیت (ع) و حریم اسلام جان خود را فدا کردند و این شهدا در سال‌های اخیر، در مقابله با تروریست‌های تکفیری در کشورهای سوریه و عراق به شهادت رسیدند.

شهدای حرم حافظان میراث‌ معنوی جهان اسلام


 
 وی ادامه داد: آنان با ایستادگی و جان‌فشانی خود، مانع از سلطه تکفیریان بر حرم‌های مقدس و تخریب این اماکن معنوی شدند، شهدای حرم در حقیقت مدافعان حرم اهل‌بیت (ع) و حافظان میراث‌فرهنگی و معنوی جهان اسلام بودند.


 مربی آموزش نظامی خاطرنشان کرد: این شهیدان با فداکاری و ایثار خود، نه تنها مانع تسلط داعش و گروه‌های تروریستی بر حرم‌های مقدس شدند، بلکه الگوی ایستادگی و مقاومت در برابر تهدیدات استکبار و دشمنان اسلام را به نمایش گذاشتند.


 حاجی اسمعیل عرب نقش شهدای حرم را بسیار مهم و ارزشمند در تاریخ معاصر اسلام بیان کرد و افزود: این شهدا با ایثار و فداکاری خود، چندین نقش مهم را به انجام رساندند؛ شهدای حرم با جان‌فشانی خود، از حرم‌های شریف و مقدس اهل‌بیت (ع) در برابر تهاجم و تعرض گروه‌های تکفیری و تروریستی محافظت کردند، آنان مانع از تسلط و تخریب این اماکن معنوی توسط دشمنان اسلام شدند.
 
 وی ادامه داد: شهدای حرم در کنار دفاع از حرم‌ها، در مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی تکفیری نقش مهمی ایفا کردند و از گسترش افکار افراطی و تکفیری در منطقه جلوگیری کردند.
 
 یادگار دفاع مقدس تأکید کرد: این شهدا با ایستادگی خود، از تخریب و نابودی میراث‌فرهنگی و معنوی جهان اسلام توسط تروریست‌ها جلوگیری کردند و نقش مهمی در حفاظت از این میراث ارزشمند داشتند.

 

شهدای حرم حافظان میراث‌ معنوی جهان اسلام


 حاجی اسمعیل عرب بیان کرد: شهدای حرم با ایثار و شجاعت خود، الگوی مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان اسلام را به نمایش گذاشتند، این شهدا انگیزه و الهام‌بخش مسلمانان در سراسر جهان برای دفاع از اسلام و ارزش‌های متعالی آن هستند.
 
 
 یادگار دفاع مقدس از نقش شهدای حرم در تحولات سیاسی منطقه گفت: آنان با ایثار و جان‌فشانی خود، محور مقاومت در برابر سلطه و توطئه‌های استکبار جهانی را تقویت کرده‌اند و با دفاع از حرم‌های مقدس و مبارزه با تروریسم تکفیری، نقش‌آفرینی مهمی در تقویت این محور داشته‌اند و باعث تقویت هرچه بیشتر محور مقاومت در برابر استکبار جهانی شده‌اند.
 
 مربی آموزش نظامی در رابطه با حضور و مقاومت شهدای حرم در برابر تهدیدات تروریستی تصریح کرد: به نوعی موازنه قدرت را در منطقه تغییر داده است و این امر موجب تضعیف نفوذ و قدرت گروه‌های تکفیری و افراطی در منطقه شده است که تأثیر شگرفی بر موازنه قدرت در منطقه بوده است.


 حاجی اسمعیل عرب از نقش بی‌بدیل شهدای حرم گفت: این شهدا با ایثار خود، به پیشبرد سیاست‌های ایران در منطقه کمک کرده‌اند و مقاومت و دفاع آنان از حرم‌های مقدس، موجب تقویت نفوذ ایران و محور مقاومت در منطقه شده است.
 
 وی از دیگر نقش‌های این جان‌برکفان را انسجام و همبستگی جهان اسلام دانست و خاطرنشان کرد: شهادت شهدای حرم موجب افزایش همبستگی و انسجام مسلمانان در سراسر جهان شده است که این امر به تقویت وحدت و همگرایی جهان اسلام کمک کرده است.
 
 مربی آموزش نظامی تأثیر شهدای حرم را بر گروه‌های افراطی به وضوح قابل اندازه‌گیری دانست و بیان کرد: شهدای حرم با مقاومت و ایثار خود در برابر حملات تروریستی به حرم‌های مقدس، موجب تضعیف قدرت و نفوذ گروه‌هایی مانند داعش در منطقه شده‌اند که تضعیف قدرت و نفوذ گروه‌های تروریستی را در پی داشته است.
 
 حاجی اسمعیل عرب ادامه داد: حمایت‌ها و ارتباطات بین‌المللی گروه‌های افراطی با حضور و مقاومت شهدای حرم تضعیف شده است همچنین افکار عمومی جهان به ویژه در جهان اسلام، حمایت خود را از این گروه‌ها کاهش داده‌اند.
 
 وی از کاهش نفوذ ایدئولوژیک گروه‌های تکفیری تصریح کرد: شهادت شهدای حرم و ایثار آن‌ها در دفاع از حرم‌های مقدس، موجب تضعیف ایدئولوژی افراطی این گروه‌ها شده است و این امر به کاهش جذب افراد به این گروه‌ها و محدودشدن نفوذ ایدئولوژیک آن‌ها انجامیده است.
 
 مربی آموزش نظامی از تأثیرات مهم فرهنگی شهدای حرم تأکید کرد: شهادت شهدای حرم در برابر تروریسم تکفیری، موجب تقویت هویت و فرهنگ اسلامی و ایرانی در جامعه شده است که این امر به تحکیم پیوندهای مردم با ارزش‌های دینی و میراث تمدنی خود انجامیده است.
 
 وی از آنان به عنوان الگوهای جدید قهرمانی و ایثار یادکرد و افزود: شهادت و ایثار شهدای حرم، الگوهای جدید قهرمانی و فداکاری را در جامعه ایجاد کرده است که به ترویج فرهنگ مقاومت، دفاع از ارزش‌ها و ایثار در میان مردم کمک شایانی کرده است.
 
 حاجی اسمعیل عرب ادامه داد: حضور و شهادت شهدای حرم، موجب تقویت انسجام اجتماعی و همبستگی ملی در جامعه شده است و افزایش حس وحدت و هویت مشترک در میان مردم را در پی داشته است و باعث ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جهان اسلام بوده است.

 

شهدای حرم حافظان میراث‌ معنوی جهان اسلام


 وی در پایان ضمن گرامی‌داشت این روز تأکید کرد: شهدای حرم با ایثار و جان‌فشانی خود، نقش بسیار مهمی در تحولات سیاسی منطقه ایفا کرده‌اند، آنان در تقویت محور مقاومت، تأثیر بر موازنه قدرت، پیشبرد سیاست‌های ایران و افزایش انسجام جهان اسلام نقش‌آفرین بوده‌اند همچنین شهدای حرم، الگوهای ارزشمندی را برای مقاومت در برابر تهدیدات تروریستی در جهان اسلام ایجاد کرده‌اند و این امر به ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در کشورهای اسلامی انجامیده است، آمار تلفات سنگین گروه‌های افراطی، کاهش حمایت‌های بین‌المللی از آن‌ها و تضعیف ایدئولوژی تکفیری، نشان از تأثیر قابل‌ملاحظه شهدای حرم بر این گروه‌ها است.

انتهای خبر/224224
 

برچسب ها: فارس ، شیراز ، شیرازه ، شهید
نظرات بینندگان