کد خبر: ۱۶۴۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
 امام‌جمعه موقت مرودشت بیان کرد: 

اربعین رفراندوم اسلام در مقابل کفر جهانی

امام‌جمعه موقت مرودشت گفت: اربعین قدرت بزرگ مسلمانان در برابر ظالمین جهان و یک وحدت به تمام معنا برای مسلمین جهان و یک رفراندوم اسلام در مقابل کفر جهانی و ظالمین جهان است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم کلانتری در گفتگو با خبرنگار گروه فرهنگی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، بیان کرد: فلسفه قیام امام حسین علیه‌السلام این است که راه مبارزه با ظلم به انسان‌های دنیا را آموخت و با این حرکت، مردم را با قیام خود و اهل‌بیتش آگاه کرد تا به سرزمین کربلا رسید.

وی افزود: حضرت زینب (س) اگر در کربلا نبود، نهضت امام حسین علیه‌السلام به فراموشی سپرده می‌شد؛ اما آن بانوی بزرگوار با خطبه‌های آتشین هدف قیام امام حسین علیه‌السلام را برای مردم بیان داشت و مردم را از ظلم و جنایات یزیدیان مطلع فرمود. 

امام‌جمعه موقت مرودشت در خصوص جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه، مطرح کرد: امروز شما می‌بیند در دنیا ظلم و ستم فراوان است، از جمله در غزه مظلوم که اسرائیل غاصب صهیونیستی با پشتیبانی آمریکای جنایت‌کار روی سر مردم غزه بمب‌های مختلف می‌ریزد و نسل‌کشی به راه انداخته و ۴۰ هزار نفر از مردم بی دفاع و ۱۵ هزار نفر کودک و نوجوان را شهید کرده و امروز مردم مظلوم راهشان از حضرت امام حسین علیه‌السلام آموخته‌اند. 

اربعین رفراندوم اسلام در مقابل کفر جهانی

کلانتری با اشاره به سخن امام راحل که بارها فرمودند که قیام محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: به‌خاطر این است که محرم خون مسلمانان را به جوش آورده و مردم در مقابل ظالمین مبارزه و جهاد می‌کنند. 

وی با تأکید بر اینکه همه ما مسئولان باید به وظیفه خودمان به نحو احسن عمل کنیم، تصریح کرد: ما مسئولان باید با پیروی از امام حسین علیه‌السلام و شعور حسینی در خدمت بر مردم عزیزمان کوشا باشیم. 

امام‌جمعه موقت مرودشت حماسه اربعین را یک حرکت خودجوش و مردمی دانست و خاطرنشان کرد: این قدرت بزرگ مسلمانان در برابر ظالمین جهان است و یک وحدت به تمام معنا برای مسلمین جهان است و یک رفراندوم اسلام در مقابل کفر جهانی و ظالمین جهان است.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان