کد خبر: ۱۶۴۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۷:۲۹ - ۲۴ مرداد ۱۴۰۳
پزشک متخصص مغز و اعصاب:

اعتیاد در داروهای ضدافسردگی امری معمول است

پزشک متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: وابستگی و اعتیاد در داروهای ضدافسردگی امری معمول است، خشکی دهان، یبوست و افزایش وزن همچنین خواب‌آلودگی و در نهایت بیماری قلبی و عروقی از دیگر عوارض جانبی استفاده از این داروها هستند.

 سیروس فلاحی در گفتگو با خبرنگار گروه سلامت پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، ضمن اشاره به مدیریت اختلالات خواب در بیماران مبتلا به پارکینسون، داروهای مختلف مورد استفاده را این‌چنین بیان کرد: داروهای خواب‌آور که ترکیبات بنزودیازپینی مانند زالپیدم همچنین داروهای غیر بنزودیازپینی مانند رمزیرون و اسزوپیکلون دارند و این داروها کمک می‌کنند تا بیمار راحت‌تر به خواب برود و مدت خواب بهبود پیدا کند.


 وی ادامه داد: داروهای ضدافسردگی که شامل داروهای سه حلقه‌ای مانند آمی‌تریپتیلین و داروهای بازجذب سروتونین مانند فلوکستین
 این داروها می‌توانند به بهبود کیفیت خواب کمک کنند.


 پزشک متخصص مغز و اعصاب در مورد داروهای ضداضطراب در اختلالات عصبی پارکینسون خاطرنشان کرد: ترکیبات بنزودیازپینی مانند کلونازپام که این داروها می‌توانند اضطراب شبانه را کاهش دهند.


 وی افزود: داروهای ضد حرکتی پارکینسون مانند آگونیست‌های دوپامینی مانند پرامیپکسول، این داروها می‌توانند اختلالات حرکتی شبانه را بهبود ببخشند.


 فلاحی توصیه‌های بهداشت خواب را مهم دانست و تأکید کرد: حفظ الگوی خواب و بیداری و مدیریت استرس نیز می‌تواند مفید باشد همچنین مصرف صحیح داروها تحت‌نظر پزشک متخصص امری ضروری است.

 
 پزشک متخصص مغز و اعصاب از عوارض جانبی داروهای مورد استفاده برای درمان اختلالات خواب در بیماران پارکینسون تصریح کرد: داروهای خواب‌آور ممکن است، سرگیجه، خواب‌آلودگی روزانه و اختلال در تعادل و افتادن همچنین اختلال در حافظه و شناخت را در پی داشته باشد.


 وی تأکید کرد: وابستگی و اعتیاد در داروهای ضدافسردگی امری معمول است، خشکی دهان، یبوست و افزایش وزن همچنین خواب‌آلودگی و در نهایت بیماری قلبی و عروقی از دیگر عوارض جانبی استفاده از این داروها هستند.


 فلاحی ادامه داد: از عوارض جانبی داروهای ضد حرکتی پارکینسون تهوع، سردرد همچنین سرگیجه، افت فشارخون و اختلال در کنترل تکانه‌ها را می‌توان نام برد.


 پزشک متخصص مغز و اعصاب در مورد مصرف دقیق و به موقع دارو اذعان کرد: این عوارض جانبی می‌توانند در بیماران مبتلا به پارکینسون که اساساً دچار اختلالات حرکتی و شناختی هستند، تشدید شوند، بنابراین مصرف دقیق دارو تحت نظر پزشک و پایش مستمر بیمار ضروری است.

ادامه دارد...

انتهای خبر/224224

برچسب ها: فارس ، شیراز ، سلامت ، پارکینسون
نظرات بینندگان